Sökning: "business-to-business relationsmarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden business-to-business relationsmarknadsföring.
1. CRM : Vilka faktorer har betydelse vid en implementering av CRM i B2B?
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : CRM-system är ett växande och lukrativt affärsområde, som genererar stora intäkter för företag verksamma inom en rad olika branscher globalt, i synnerhet branscher där kundfokus står i centrum. Att arbeta med kunden i fokus och att ha kunden som medskapare av värde, anses av många vara nödvändigt för att kunna möta en tilltagande global konkurrens. LÄS MER
2. Företagsbloggen som det upprätthållande kommunikationsverktyget : En kvalitativ studie om företagsbloggar som kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Trovärdigheten för traditionella medier har minskat vilket har lett till att det blivit svårare att kommunicera med kunder och lett till en ökad konkurrens bland företag. I takt med utvecklingen av internet och Web 2.0 blev digitala dagböcker populära som kommunikationsverktyg för företag. LÄS MER
3. Relationsmarknadsföring inom Business-to-Business : En studie gjord utifrån företagskundens perspektiv gällande tillit och engagemang via varumärken och sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur varumärken och tillit samt sociala medier och engagemang betraktas utifrån företagskundens perspektiv. Detta för att kunna beskriva om kombinationen relationsmarknadsföring, varumärken och sociala medier är aktuellt i försörjningskedjans sista led gällande flödet av produkter som inte hör till inköparens kärnverksamhet. LÄS MER
4. Engagemang i sikte! : En kvalitativ studie om sociala medier vid relationsskapande inom B2B - ur kundernas perspektiv
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställning: Hur kan sociala medier användas för att engagera B2B kunder till relationsskapande? Syfte: Syftet med examensarbetet är att analysera och tolka vad som engagerar B2B kunder till relationsskapande och hur sociala medier kan användas i detta sammanhang. Som delmål ämnar examensarbetet även att ge fallföretaget Leax Falun AB en inblick i ett nytänkande sätt att nå ut till kunder på, samt ge underlag för beslut om att förändra den befintliga marknadsföringsstrategin för att nå ut till kunder. LÄS MER
5. Opinionsledarens roll vid lansering av medicintekniska produkter; analys ur ett nätverksperspektiv.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: opinionsledare, nätverksmarknadsföring, medicinteknik, industriell marknadsföring, relationsmarknadsföring Syfte: Syftet med uppsatsen är att, ur företagets perspektiv, undersöka opinionsledarens roll och vilket värde opinionsledarens bidrar med vid lanseringen av medicintekniska produkter. Avsikten är att bidra till litteraturen genom att analysera detta ur ett industriellt marknadsföringsperspektiv baserat på nätverksanalys, samt teorier kring relationsmarknadsföring och opinionsledarskap. LÄS MER