Sökning: "corporate embeddedness"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden corporate embeddedness.
1. Landsbygdsföretagen och den gröna omställningen : en studie om företagsutveckling på landsbygden
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : I Piteå står företagare inför stora förändringar. I samband med de omfattande investeringar som görs inom ramen av den gröna omställningen förändras de kontextuella faktorer som är avgörande för ruralt entreprenörskap, med andra ord företag som härstammar från platsen och anammar platsens unika resurser och som inte kan flyttas någon annanstans. LÄS MER
2. Labour market integration in an MNC- Crafting social sustainability from below
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The growing demand of corporations to take social responsibility for their businesses has contributed to a spectrum of corporate social responsibility literature. Though how companies actually operationalise social sustainability is less established. LÄS MER
3. Repatriate embeddedness: The experience of Swedish repatriates A qualitative study on the interconnectedness between the repatriate experience and organizational commitment.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Poorly managed repatriation processes on the part of MNCs are still frequently reported. Inadequate organizational support and lack of understanding result in high turnover rates among repatriates and deficient returns on the immense financial investments put into expatriation. LÄS MER
4. The Challenges in Entrepreneurial Brand Building
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Extant research within the entrepreneurial marketing field has typically focused on the migration away from traditional marketing concepts while mostly ignoring the inclusion of branding as a fundamental principle of marketing. This paper is specifically interested in the often overlooked element of a young firm’s ability (or lack thereof) to control its brand and brand identity as perceived by its brand interest group (Mühlbacher & Hemetsberger, 2008). LÄS MER
5. Kontextens betydelse för CSR- och hållbarhetsarbete inom finanssektorn : en fallstudie av två svenska sparbanker
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR), är ett begrepp som används för att beskriva företags samhällsansvar. Inom dagens forskning används ett flertal olika definitioner för att beskriva etiskt företagande. LÄS MER