Sökning: "detaljhandeln"
Visar resultat 21 - 25 av 513 uppsatser innehållade ordet detaljhandeln.
21. Emotionellt arbete som komplement till chefsrollen. : En vinjettstudie om butikschefer inom detaljhandeln och deras föreställningar om arbetsrelaterade scenarion.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Vår studie undersöker butikschefer inom servicebranschen föreställningar om det emotionella arbete som de kan möta i sina dagliga arbetsuppgifter, samt om hur rollen kan påverkas utefter deras arbetsmiljö. Detta är en kvalitativ studie där vi har valt att använda oss av intervjuer utifrån vinjettmetoden. LÄS MER
22. Motivation och lärande inom detaljhandeln : En studie om hur butikschefer inom svensk detaljhandeln redogör för sitt arbete med motivation och lärande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : The purpose of this study is to find out how store managers in Swedish retail explain the importance of motivation for learning among employees and which factors influence these processes, and whether, according to the store managers, it has any effect on the organizations' development. The collected empirical evidence has taken place through a qualitative method where the respondents in the study have been interviewed. LÄS MER
23. Sustainable Effects of Technological Innovation on Business Models : A Case Study on AR in the Grocery Industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In the growing digitalization of the grocery industry, it is necessary for traditional grocery retailers to adapt their business models to the new digital era. Augmented reality (AR) and other digital tools have proven to have the ability to transform the grocery business, and it is crucial for traditional grocers to act in order to remain competitive. LÄS MER
24. Value Sensitive Future of Persuasive Technology in Retail : Multi-Stakeholder Approach
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Persuasive technology is becoming increasingly prevalent in the retail industry, often to influence customer behaviours and increase sales. This study explores multi-stakeholder perspectives on the values, ethical considerations, and possible risks associated with the implementation of such persuasive technologies. LÄS MER
25. E-handelns påverkan på organisering av försäljningsprocessen i ett detaljhandelsföretag i Skåne : En fallstudie av ett e-handelsföretag i Skåne
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Denna studie undersöker e-handelns påverkan på organisering av arbete och digital kompetens inom detaljhandeln. Studien tar upp även att e-handeln är ett relativt nytt koncept som har förändrat de traditionella former av ekonomiska aktiviteter inom detaljhandeln. LÄS MER