Sökning: "digital WOM"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden digital WOM.

  1. 1. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  2. 2. "The power of eWOM and online reviews on Generation Z" : A quantitative study about to what degree eWOM and online reviews influence Generation Z's purchase intention regarding interior design in Sweden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Lizette Hughes; Persson Maria; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; eWOM; WOM; Online reviews; Social media; Interior design; Consumer behaviour; Digital marketing; Purchase intention; Credibility; E-commerce; Referral marketing; Sweden;

    Sammanfattning : Title: The power of eWOM and online reviews on Generation Z - a quantitative study about to what degree do eWOM and online reviews influence Generation Z’s purchase intention regarding interior design in Sweden. Background: This thesis explains the influence of electronic word of mouth (eWOM) and online reviews on the purchasing intention of Generation Z, the world's largest consumer group, within the interior design industry in Sweden. LÄS MER

  3. 3. From Scroll to Cart: Investigating the Influence of TikTok Community Commerce Content on Adult Purchase Behavior

    Master-uppsats,

    Författare :Adia Atwell; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Community Commerce; Influence; Purchase Behavior; User-Generated Content; Word of Mouth; Stimulus Organism Response; Social Influence;

    Sammanfattning : With the rise of social media platforms and the increasing popularity of short-form video content, TikTok has emerged as one of the dominant platforms for entertainment, information sharing, and commerce. This thesis aims to examine the influence of community commerce TikTok content on adult users, exploring the impact it has on their purchasing behaviors, perceptions, and overall engagement. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Thomas Ghebresilassie; Jonathan Matar; Samuel Merhay; [2023]
    Nyckelord :: Customer retention; Digitization; Inflation; Customer loyalty; CRM-system; SCRM-system; Loyalty programs; WOM and eWOM; : Kundretention; Digitalisering; Inflation; Kundlojalitet; CRM-system; SCRM-system; Lojalitetsprogram; WOM och eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER

  5. 5. Hur marknadsför man till den teknikdrivna generationen som ständigt utsätts för ny information? : Tjejer tillhörande generation Z: deras attityd och köpintention av marknadsföring på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Isabelle Geidemark; Jessica Hovergren Multas; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Attityd; Köpintention; Marknadsföringsverktyg.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken attityd och köpintention finns hos tjejer i generation Z i relation till marknadsföring på Instagram? Är köpintentionen positivare för en typ av marknadsföring på Instagram?  Syfte: Syftet studien är att undersöka tjejer i generation Z’s attityder och köpintentioner av marknadsföring på Instagram. Vad det är för marknadsföring som når ut genom bruset? Av en beskrivande analys av enkätsvaren kan resultatet av denna studie hjälpa företag att förstå deras kunders preferenser inom marknadsföring på Instagram, där tjejer tillhörande generation Z är målgruppen. LÄS MER