Sökning: "emily persson"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden emily persson.
1. Sociala medier, influencers och skönhetsingrepp - ”Du hade varit så fin i stora läppar” : en studie om influencers inflytande kring skönhetsingrepp
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : .... LÄS MER
2. Antagonistisk marknadsföring, och de reaktioner det skapar i brand communities
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utforska och beskriva hur antagonistisk marknadsföring används i företagens reklamfilmer, samt analysera konsumentreaktioner som denna typ av marknadsföring väcker bland berörda brand communities med hjälp av det teoretiska perspektivet. Uppsatsen utgår från ett socialt konstruktionistiskt vetenskapligt förhållningssätt, med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER
3. Jag måste få vara båda : En narrativ intervjustudie om multikulturell identitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Världen blir på många sätt allt mer globaliserad och multikulturella möten har blivit ett vanligt inslag i många människors liv. Att forma den kulturella identiteten handlar om att bestämma vilken kultur som individen vill tillhöra, en uppgift som blir mer komplex i och med ökad kulturell exponering. LÄS MER
4. Ortorexi : När det hälsosamma blir ohälsosamt
L2-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Orthorexia is generally difficult to define, it takes place in an unhealthy behaviour where individuals is obsessed with eating “clean” food and a fitness lifestyle. Todays standards is based on strong, lean and healthy bodies and this behavior is emerging and become more difficult to discover. LÄS MER
5. Från tropisk hetta till arktisk kyla : En kvalitativ studie av Parken Zoos kriskommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur Parken Zoo använde sig av Facebook för att kommunicera med sina intressenter under en kris som drabbade organisationen hösten 2012. Med hjälp av en kvalitativ textanalys studerade vi de Facebookinlägg som Parken Zoo hade publicerat under krisen. LÄS MER