Sökning: "etik företag"

Visar resultat 6 - 10 av 182 uppsatser innehållade orden etik företag.

  1. 6. AI-teknologi vid företagsekonomiska analyser: En kvalitativ studie om användning av maskininlärning vid företagsekonomiska analyser samt relevanta faktorer att ta i beaktande vid implementering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Tintin Kärrbrant; Ella Olsson; Stina Abrahmson; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; AI; machine learning; business analysis; Rogers theory of Adoption; implementation; Artificiell intelligens; AI; maskininlärning; företagsekonomiska analyser; Rogers adaptionsteori; implementering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Artificiell intelligens (AI) innebär att skapa intelligenta system som överträffar mänsklig kunskap. Den snabba framväxten av AI har gjort att stora företag behöver överväga implementering för att hänga med i dagens utveckling. LÄS MER

  2. 7. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Månsson; Gülay Edin; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; content analysis; sexual marketing; gender discrimination; scandals in marketing; Marknadsföring i sociala medier; innehållsanalys; sexuell marknadsföring; könsdiskriminering; skandaler inom marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER

  3. 8. Artificiell intelligens roll i små och medelstora tech-företags (SMF) tillväxt och framgång : En studie om tech-företagens tillväxt och framgång med stöd av AI

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Georg Aksöz; Sebastian Moya Brenelli; Armand Bador; [2023]
    Nyckelord :The Role of Artificial Intelligence in the Growth and Success of Small and Medium-Sized tech-Enterprises SMEs ; Artificiell Intelligens; Innovation; SMEs; SMF ; Tillväxt; Framgång; Effektivitet.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka och analysera rollen som artificiell intelligens (AI) spelar för tillväxten och framgången hos små och medelstora tech-företag. Syftet är att undersöka hur dessa företag effektivt kan utnyttja AI i en ständigt utvecklande miljö samt att identifiera de utmaningar och möjligheter som är förknippade med integrationen av AI. LÄS MER

  4. 9. De unga konsumenterna : En fokusgruppstudie om internetbaserad reklam

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Moa Edström; Alva Ek; [2023]
    Nyckelord :Children; Marketing; Advertising; Ethics Social media; Barn; Marknadsföring; Reklam; Etik Sociala medier;

    Sammanfattning : As it becomes increasingly common for children to be exposed to advertising on the internet at an early age, it becomes Crucial for companies to market themselves ethically. Children are daily exposed to an overwhelming amount of internet advertising, shaping their consumption habits and behavior. LÄS MER

  5. 10. AI-implementering i sikte : En fördjupad analys av de avgörande faktorerna för framgång i AI-förberedelser

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Adam Albringer; David Engström; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine learning; Customer collaboration; Technological diffusion; Technological maturity; Ethics; Moral; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Kundsamarbete; Teknisk spridning; Teknisk mognad; Etik; Moral;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker de svårigheter som företag möter vid implementering av artificiell intelligens (AI) och undersöker strategier för framgångsrik integrering av AI. Genom en kombination av semistrukturerade intervjuer och en omfattande litteraturstudie användes en induktiv metod för att analysera de utmaningar som företag stöter på före implementeringsprocessen. LÄS MER