Sökning: "examensarbete med kvantitativ metod"
Visar resultat 21 - 25 av 509 uppsatser innehållade orden examensarbete med kvantitativ metod.
21. Kapitalstruktur i turbulenta tider: En studie av Covid-19:s effekt på företags kapitalstruktur
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel Kapitalstruktur i turbulenta tider: en studie av Covid-19:s effekt på företags kapitalstruktur Seminariedatum 2023-06-01 Kurs FEKH89 – Examensarbete i finansiering på kandidatnivå Författare Fredrik Bjerrek, Simon Meden och Jonathan Åblad Handledare Anamaria Cociorva Nyckelord Kapitalstruktur, Covid-19, Debt to Assets, Ekonomisk kris, Storbritannien Forskningsfråga Har Covid-19-pandemin påverkat företags kapitalstruktur? Syfte Studien syftar till att undersöka huruvida den ekonomiska kris som följde Covid-19-pandemin har påverkat företags kapitalstruktur i form av skuldsättning. Metod Studien följer en kvantitativ forskningsmetod och bygger på linjära regressionsanalyser av data inhämtad från Bloomberg-terminalen. LÄS MER
22. Compensation management
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Compensation management - en studie av det eventuella sambandet mellan rörlig VD-ersättning som andel av total VD-ersättning och earnings management för bolag i Sverige Seminariedatum: 2023-01-11 Kurs: FEKH89, Examensarbete i finansiering på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Edvin Melz, Gustaf Bülow, Peter Handrup Handledare: Maria Gårdängen Nyckelord: Earnings management, diskretionära periodiseringar, Modified Jones Model, rörlig VD-ersättning, bolagsstyrning Forskningsfråga: Vilket eventuellt samband finns mellan rörlig VD-ersättning som andel av total VD-ersättning och earnings management för bolag i Sverige? Syfte: Syftet med denna studie är att ge kunskap om det eventuella sambandet mellan rörlig VD-ersättning och earnings management för bolag i Sverige samt bana väg för mer framtida forskning på detta område utifrån ett svenskt marknadsperspektiv. Metod: Studien är kvantitativ med en deduktiv ansats. LÄS MER
23. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER
24. Java Unit Testing with AI: An AI-Driven Prototype for Unit Test Generation
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In recent years, artificial intelligence (AI) has become increasingly popular. An area where AI technology is used and has received much attention during the past year is chatbots. They can simulate an understanding of human language and form text responses to questions asked. LÄS MER
25. Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv - En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Carl-Ludwig Grafoson och Nina Törnblom Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 2023 – Juni Syfte: Studiens syfte är att kartlägga hur vuxna användare av sociala medier i Sverige förhåller sig till olika aspekter av etik inom influencer marketing. LÄS MER