Sökning: "examensarbete stöd pedagogik"

Visar resultat 11 - 15 av 51 uppsatser innehållade orden examensarbete stöd pedagogik.

  1. 11. HUR GÖR VI NU? EN STUDIE KRING LÄRARES REFLEKTIONER AV ATT MÖTA ICKE-CISPERSONER I SKOLMILJÖ

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Hanna Borgström Petrovic; [2018]
    Nyckelord :Diskurs; Script; Transexualism; Lärare; Läroplan; Foucault; Skola; Styrdokument;

    Sammanfattning : HUR GÖR VI NU? EN STUDIE KRING LÄRARES REFLKETIONER AV ATT MÖTA ICKE-CISPERSONER I SKOLMILJÖ. HANNA BORGSTRÖM PETROVIC Hanna Borgström Petrovic. Trängsel i uppdraget. En studie av lärares reflektioner av att möta icke-cis elever i skolmiljö. LÄS MER

  2. 12. Att identifiera och stödja särbegåvade barn i förskolan : En enkätstudie om förskolepedagogers självupplevda kunskaper

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Karin Bransell; [2017]
    Nyckelord :Barn; Särbegåvning; förskola; identifikation; särskilt stöd; pedagoger;

    Sammanfattning : Syftet med presenterat examensarbete är att undersöka förskolepedagogers kunskap om särbegåvade barn. Frågeställningen består av två forskningsfrågor; Hur uppfattar förskolepedagoger sin kunskap om särbegåvade barn? Uppvisar förskolepedagoger tecken på kunskap om särbegåvade barn? För att svara på dessa forskningsfrågor har en enkätundersökning genomförts, som riktat sig till yrkesverksamma förskollärare och barnskötare runt om i Sverige. LÄS MER

  3. 13. Barn i behov av särskilt stöd i förskolan- eller pedagoger i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Camilla Engström; [2016]
    Nyckelord :Förskola; särskilda behov; norm; förhållningssätt;

    Sammanfattning : Förskolan är en organisation som skall baseras på varje barns behov och förmågor. Barnen i svensk förskola har inga uppnående mål eller krav utan istället riktas dessa krav mot verksamheten och pedagogerna som är verksamma i den. LÄS MER

  4. 14. ”Detta är inget nytt, nu har jag bara fått ord för det” -aktionsforskning kring lässtrategier i åk7

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Lina Appelberg; Lena Jansson; [2015-11-28]
    Nyckelord :Aktionsforskning; reciprok undervisning; lässtrategier; läsförståelse; inkludering; utvecklingsstörning; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att följa ett arbetslags arbete och genom handledning utveckla reciprok undervisning i inkluderande arbetsformer för att utveckla alla elevers läsförståelse, i synnerhet elever med utvecklingsstörning. Frågeställningar: 1. LÄS MER

  5. 15. Informations- och kommunikationsteknik (IKT) i matematiken : En studie av matematiklärarnas IKT-kompetens och dess betydelse i matematikundervisningen i gymnasieskolan 2014

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Hauraa Eddnan Husein; [2014]
    Nyckelord :Pedagogy; mathematics teaching and learning; ICT; ICT literary; ICT in teaching; Pedagogik; matematikdidaktik; IKT; IKT-kompetens; IKT i undervisningen;

    Sammanfattning : ICT, i.e. information and communication technology, is today an important part of the society. ICT tools are used in many different aspects in the everyday life, for example to perform transactions in the bank or to stay in touch with relatives and friends. LÄS MER