Sökning: "explicit knowledge"
Visar resultat 16 - 20 av 526 uppsatser innehållade orden explicit knowledge.
16. Turning the Doughnut from Vision to Reality in Wales – the Case of Bannau Brycheiniog National Park
Master-uppsats,Sammanfattning : The world is simultaneously facing social and environmental sustainability issues. There is a decreasing window of opportunity to limit global warming in accordance with the Paris Agreement, significant biodiversity loss, and mounting inequality. LÄS MER
17. Känsla av sammanhang i en hybrid arbetsmodell : En kvalitativ studie om upplevelsen av den organisatoriska och sociala arbetsmiljön vid hybridarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Hybridarbete har medfört fördelar och utmaningar som arbetsgivare behöver uppmärksamma för att främja ett hälsosamt arbete. En hybrid arbetsform kan bidra med det bästa från två världar, distans- och kontorsarbete, förutsatt att arbetsgivare och arbetstagare samverkar för att utveckla nya färdigheter för att anpassa sig till det nya arbetssättet. LÄS MER
18. Entreprenörens funktionsåtagande enligt ABT 06 – särskilt om det ändamålsinriktade funktionsansvaret
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Den juridiska regleringen av den svenska kommersiella byggnads- och anläggningsbranschen domineras av standardavtal framtagna av Byggandets Kontraktskommitté (BKK). AB 04 utgör de allmänna bestämmelserna för utförandeentreprenader och ABT 06 för totalentreprenader. LÄS MER
19. Evaluation of using knowledge retention practices in a DevOps workflow
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This thesis explores applying DevOps practices to mitigate knowledge loss in project-based environments. In the context of high developer turnover, the study aims to implement a standardised DevOps workflow using automation and knowledge management. LÄS MER
20. Läsförståelsestrategier i det flerspråkiga klassrummet : Sex lärares beskrivning av sin undervisning.
M1-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The aim of this study is to evaluate teachers’ descriptions of their usage of reading comprehension strategies as well as reading comprehension strategies in a multilingual classroom. In addition, the study examines what challenges the teachers believe they face in their daily work with multilingual students. LÄS MER