Sökning: "förmedla budskap genom marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 46 uppsatser innehållade orden förmedla budskap genom marknadsföring.

  1. 6. Inhemskt producerad, globalt distribuerad, målgrupp negligerad?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Maelum; Anton Olsson; Ludvig Lorichs; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Reklamstandardisering; Kultur; Semiotik; Perceptionsknep; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: ​S​yftet med studien är att undersöka kulturell påverkan av kreativa inslag i standardiserad reklam. Med studien vill författarna bidra marknadsföringsbyråer med en utökad förståelse för hur den kultur som är associerad med landet inom vilken byrån agerar kan ha en omedveten påverkan på produktionen av reklamfilm. LÄS MER

  2. 7. Gröna modeannonser som trovärdiga eller inte? : En kvalitativ studie som undersökerkonsumenters tolkningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carolina Andersson; Saga Bivall; Maria Rudblad; [2020]
    Nyckelord :Sustainable fashion; marketing; green marketing; consumer behaviour; interpretatio; Hållbart mode; marknadsföring; grön marknadsföring; konsumentbeteende; tolkning;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med konsumenternas stigande intresse för hållbara modeprodukter har den gröna marknadsföringen från fast fashion-företag ökat. Eftersom det finns uppfattningar om att modeindustrin inte relateras till hållbarhet kan modeföretags försök att nå ut tillkonsumenterna via sin gröna kommunikation uppfattas på ett felaktigt sätt. LÄS MER

  3. 8. Användarnas attityd kring influencer marketing via sociala medier : En kvantitativ studie om användandet, attityder och strategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelina Gustafsson; Elise Hallberg; Jenny Ta; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; influencers; influencer marketing; marketing; social media; Celebrity endorsement; influencers; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Idag handlar marknadsföring inte längre bara om att kommunicera ut ett budskap till en kund, utan även att hjälpa till att skapa ett bra intryck så att kunderna börjar kommunicera och föra budskapet vidare. I och med digitaliseringen kan företagen använda sig av olika sociala kanaler för att nå ut till en större räckvidd och förmedla sitt budskap till en större grupp konsumenter. LÄS MER

  4. 9. Eldoradoresan - från identitetskris till trendigt lågpris : En kvalitativ fallstudie om hur företag kan kommunicera en ny varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Adina Gidoff; Emelie Håkansson; Emma Linde; [2020]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Segmentering; Kommunikation; Digital marknadsföring; Sociala medier; Public Relations.;

    Sammanfattning : För dagens marknadsförare är förståelse för och kunskap om sina kunder grundläggande för att tränga igenom med sitt budskap i mediabruset. I synnerhet på en konkurrensutsatt marknad såsom i livsmedelsbranschen. LÄS MER

  5. 10. We are all storytellers : Att berätta en historia genom fysisk miljö och grafisk design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Nydelius; Julia Trotzig; [2019]
    Nyckelord :Storytelling; servicelandskap; grafisk design; restaurang; arbetsprocess;

    Sammanfattning : Storytelling is a marketing tool that works as a media where companies can communicate their history, values and message through stories. In order to meet customer demand for involvement and experiences, companies need to satisfy their emotional needs. LÄS MER