Sökning: "förmedla budskap genom marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 46 uppsatser innehållade orden förmedla budskap genom marknadsföring.
11. Influencers som varumärkesstärkande : En studie i hur man kan stärka ett varumärke genom att marknadsföra sig genom influencers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Fenomenet “influencer” har den senaste tiden på grund av den stora spridningen av sociala mediervärlden över blivit ett allt mer vardaglig uttryck inom marknadsföring. Namnet influencer kommer från engelskans influence. Vidare betyder det att man influerar någon, då bland annat till olika köp och livsstilsbeslut. LÄS MER
12. Miljövänligt mode, ett trovärdigt budskap eller ett säljargument? : En studie om konsumenters attityder och tolkningar av gröna annonser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrin präglas av ett uppmärksammande kring industrins förorening och dess miljörelaterade hållbarhetsproblematik. Till följd av detta har det skett en implementering av hållbarhet inom den textila värdekedjan. LÄS MER
13. Konsulters identifiering med organisationen : En kvalitativ studie om hur organisationsidentitet kan marknadsföras internt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Konsultbranschen är en växande marknad där konkurrensen ökar i takt med att personalomsättningen även ökar. Detta innebär ökade krav på konsultorganisationer och hur de hanterar sina anställda med syftet att hålla dem lojala. LÄS MER
14. Att kommunicera genom logotyp : ”The boobie necklace effect”
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Att utformning av logotyp har stor vikt för företagets identitet är allmän känt, men detär minst lika viktigt för ett företag att ha en logotyp som kan förmedla deras budskap ut tillkonsument. Syftet med detta arbete blev därmed att analysera hur de atmosfäriska stimulivariabler,färg, typografi och symbol, påverkar konsumentens uppfattning av logotypensavsedda kundbudskap inom tjänsteföretag. LÄS MER
15. Miljöhänsyn i reklam
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Förmedling av olika budskap i reklam genom användandet av visuella retoriska begrepp är en metod som kan utföras på olika sätt. Syftet är att analysera hur visuella retoriska begrepp används för att förmedla miljöhänsyn i reklambilder. LÄS MER