Sökning: "fast fashion inköp"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden fast fashion inköp.

  1. 1. Är det möjligt att marknadsföra på ett hållbart sätt? : En studie om slow fashionföretags förhållningssätt till marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ella Robertsson; Jenny Nylander; [2021]
    Nyckelord :Triple bottom line TBL ; social responsibility CSR ; sustainability marketing; CSR marketing; transcendental marketing; social marketing; certificates; agenda 2030; slow and fast fashion; Triple bottom line TBL ; Social ansvar CSR ; hållbarhetsmarknadsföring; CSR-marknadsföring; relationsmarknadsföring; social marknadsföring; certifieringar; agenda 2030; slow fashion; fast fashion;

    Sammanfattning : Företag inom slow fashion arbetar mer med hållbarhet, både för konsumenterna och deras anställda. Det är stort fokus på att miljön ska bevaras medan företagen konkurrerar med fast fashionkedjor som massproducerar kläder och säljer till låga priser. LÄS MER

  2. 2. Strategiskt eller inte? : En kvalitativ studie om förekomsten av strategiskt inköp i svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Edin; Amanda Jansson; Lina Lundqvist; [2018]
    Nyckelord :Purchasing; Supply Chain Management; Strategic Purchasing; Fashion Industry; Fast Fashion; Purchasing Strategic Alignment; Purchasing Strategy; Inköp; Strategiskt inköp; Inköpsstrategi; Modebranschen; Fast fashion; Strategiskt samspel;

    Sammanfattning : Modeindustrin karaktäriseras idag av fluktuerande efterfrågan och snabbt växlande trender, vilket gör att modeföretagens effektivitet ständigt sätts på sin spets för att möta marknadens förändringar. Förmågan att ta snabba beslut och anpassa sig till marknaden är idag avgörande för att vara konkurrenskraftig. LÄS MER

  3. 3. Den digitala teknologins integrering i trendsökningsprocessen : i fristående butiker.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alice Gruvander; Andrea Eriksson Palmgren; [2016]
    Nyckelord :Trendprognoser; inköp i butik; sortimentsplanering; fristående butik; digital teknologi;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har det blivit svårare för företagen att vara uppdaterade i de snabbt växlande trenderna. Därmed kunna möta kundernas behov här har den digitala teknologin fått en allt större inverkan. LÄS MER

  4. 4. Så mycket mer än bara inköp : en studie om inköpares ledarroll i fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Jeppsson; Helena Petersson; Sofie Eklund; [2016]
    Nyckelord :inköpare; inköp; fast fashion; ledare; roller; beslutsfattande; informationshantering; kontext; team; leverantör;

    Sammanfattning : Som en spindel i nätet leder inköpare i fast fashion-företag sitt team mot uppsatta mål. Då inköpare ständigt står inför att ta snabba beslut och hantera tuffa förhandlingar, är det en spännande och komplex ledarroll som vi har valt att studera närmare. Dock finns det motstridigheter om hur ledarrollen bör skildras. LÄS MER

  5. 5. Fast fashion mot en hållbar framtid- En studie kring konsumenters attityder till hållbart mode

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :KATARINA SJÖLIN; JOHANNA STRÖMBERG; [2011]
    Nyckelord :fast fashion; sustainable fashion; communication; the green consumer; attityder; hållbart mode; kommunikation; den gröna konsumenten; attitudes;

    Sammanfattning : Under de senaste 15 åren har modeindustrin växt och blivit både snabbare och billigare och begreppet fast fashion har etablerats. Fast fashion är en affärsstrategi inom modeindustrin vars mål är att reducera ledtiderna från idé till butik. LÄS MER