Sökning: "google undersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser innehållade orden google undersökning.

  1. 1. Cloud Computing Pricing and Deployment Efforts : Navigating Cloud Computing Pricing and Deployment Efforts: Exploring the Public-Private Landscape

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Casper Kristiansson; Fredrik Lundström; [2023]
    Nyckelord :Cloud computing; Private cloud; Public cloud; Cloud computing services; Cost-effectiveness; Implementation effort; Google GCP; Microsoft Azure; Amazon AWS; Pricing models; Cloud adoption; Cloud cost management; Cloud migration; Instance computing; Serverless computing; Data storage; Molntjänster; Privat moln; Offentligt moln; Kostnadsjämförelse; Kostnadseffektivitet; Google GCP; Microsoft Azure; Amazon AWS; Molninförande; Molnkostnadshantering; Molnmigration; Instance computing; Serverless computing; Dataförvaring;

    Sammanfattning : The expanding adoption of cloud computing services by businesses has transformed IT infrastructure and data management in the computing space. Cloud computing offers advantages such as availability, scalability, and cost-effectiveness, making it a favored choice for businesses of all sizes. LÄS MER

  2. 2. Analog och digital högläsning : En intervjustudie om högläsning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Neda Bakhtiari; Jennifer Ekblad; [2023]
    Nyckelord :förskola; arrangerad högläsning; analog högläsning; digital högläsning; samspel; språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka olika sätt att arrangera analog och digital högläsning i förskolan. Anledningen till valet av undersökning är att vi knappt  kunde hitta någon forskning om digital högläsning. Trots ett noggrant sökarbete. LÄS MER

  3. 3. Elevperspektiv av digitala verktygs funktion : Vilka är de pedagogiska användningsområdena

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Onuma Panawong; Emma Kristensson; [2023]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Elevperspektiv; Förebyggande arbete; Specialpedagog; Utvärdering;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Panawong, Onuma & Kristensson, Emma (2023). Elevperspektiv av digitala verktygs funktion – Vilka är de pedagogiska användningsområdena. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emmy Bergman; Erica Drwiega; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; E-commerce; Machine learning; Deep learning; Natural language processing; Recommendation system; Chatbot; Artificiell intelligens; E-handel; Maskininlärning; Djupinlärning; Rekommendationssystem; Språkteknologi; Chatbot;

    Sammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER

  5. 5. Utvärdering av ekonomisk lönsamhet idigital marknadsföring : En undersökning av företags nuvarande metodik ochförbättringspotential

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Mohammad Almasri; Kevin Hewer; Albin Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Profitability; AI Artificial intelligence ; KPI Key performance Indicator ; ROAS Return on Ad Spend ; Digital marknadsföring; Lönsamhet; AI Artificial intelligence ; KPI Key performance Indicator ; ROAS Return on Ad Spend ;

    Sammanfattning : AbstraktSyfte: Syftet med studien var att analysera hur företag kan förbättra förståelsen för denekonomiska lönsamheten i sina marknadsföringsaktiviteter, detta genom att undersöka hurföretag idag arbetar med att följa upp den lönsamheten av digital marknadsföring samtvilken förbättringspotential företag upplever att det finns kring sätten de arbetar på. Metod: En kvalitativ metod har genomförts i denna studie där fyra intervjuer hargenomförts med tre respondenter som arbetar med att utvärdera lönsamhet av digitalmarknadsföring. LÄS MER