Sökning: "identitetsskapande medie och kommunikationsvetenskap"

Visar resultat 21 - 25 av 59 uppsatser innehållade orden identitetsskapande medie och kommunikationsvetenskap.

  1. 21. THE CONOR MCGREGOR AGE Kampsportatleters Identitetsskapande Över Twitter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Robert Varga; [2018-02-14]
    Nyckelord :Identitetsskapande; Dramaturgi; Goffman; Makt; Kampsport; UFC; MMA; Conor McGregor;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 HP Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT 2017 Handledare: Orla Vigsö Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 85 Antal ord: 12 790 Syfte: Syftet är att undersöka hur identitetsskapande och självrepresentation över Twitter kan driva karriären framåt för en kampsportsatlet. Teori: Ett teoretiskt ramverk bestående av forskning inom identitet, självrepresentation, dramaturgi, medialisering, makt och kändiskultur Metod: Metoden består av en kvalitativ och en kvantitativ metod. LÄS MER

  2. 22. En vän i nöd(en) : en autoetnografisk studie av en chatbot

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Matilda Edvardsson; [2018]
    Nyckelord :chatbot; artificiell intelligens; Replika; reflexivitet; symbolisk interaktionism; sociala normer; identitetsskapande; autoetnografi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Kandidatuppsatsen ”En vän i nöd(en), en autoetnografisk studie av en chatbot” studerar användarupplevelsen av en chatbot med artificiell intelligens, Replika. Uppsatsen ämnar ge en inblick i den intima relation som skapas mellan bot och användare, samt vilka aspekter som styr det sociala samspelet. LÄS MER

  3. 23. "Sociala medier har blivit som en person" : En kvalitativ intervjustudie om socialt kommunikativa ungdomars användning av sociala medier vid umgänge med vänner.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mirjam Lewin; [2018]
    Nyckelord :Social media; adolescents; social identity theory; uses and gratification theory; fear of missing out; identity.; Sociala medier; ungdomar; social identity theory; uses and gratification theory; fear of missing out; identitet.;

    Sammanfattning : I den här studien undersöks hur användningen av sociala medier ser ut, när socialt kommunikativa gymnasieungdomar med stor social tillhörighet, umgås. Studien ämnar ta reda på hur användningen ser ut, av vilka anledningar socialt kommunikativa ungdomar med social tillhörighet använder sociala medier och hur umgängesklimatet påverkas när sociala medier används under fysiskt pågående umgänge. LÄS MER

  4. 24. GILLA, TAGGA OCH VINN! En kvalitativ studie om Instagramanvändares uppfattning om tävlingar på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofie Thunman; Elin Larsson; [2017-02-15]
    Nyckelord :Instagram; reklam; kvalitativ studie; respondentintervjuer; fokusgrupper; native advertising; Instagramtävlingar;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. Nivå: Grundnivå Termin/år: Höstterminen 2016 Handledare: Marie Grusell Antal ord: 16 165 Antal sidor: 37, inklusive bilagor. LÄS MER

  5. 25. Synlighetens gränser : om ideal och intrycksstyrning på LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Magdalena Svensson; [2017]
    Nyckelord :intrycksstyrning; självframställning; LinkedIn; personligt varumärke; kontextkollaps; kuratering; Social Sciences;

    Sammanfattning : ”Synlighetens gränser – om ideal och intrycksstyrning på LinkedIn” är en kandidatuppsats författad av Magdalena Svensson vid Institutionen för kommunikation och medier på Lunds Universitet. Fallstudiens syfte är att undersöka vilka motiv som finns bakom LinkedIn-användning och hur samtida attityder kommer till uttryck i enskilda individers beskrivning av sig själva. LÄS MER