Sökning: "image positionering"

Visar resultat 6 - 10 av 78 uppsatser innehållade orden image positionering.

  1. 6. Artificial Intelligence applications for railway signalling

    Master-uppsats, KTH/Transportplanering

    Författare :Benjamin Smakic; [2021]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; Machine Learning; ML; Computer Vision; railway signalling; ERTMS level 3; GPS; autonomous train operations; Artificiell Intelligens; Maskininlärning; datorseende; signalteknik; autonoma tåg; självkörande tåg.;

    Sammanfattning : The main purpose of this Master Thesis is to investigate how front-facing, train-mounted cameras and Computer Vision, a type of Artificial Intelligence (AI), can be used to compensate for GPS inaccuracies. By using footage from track-recording cameras, Computer Vision can be utilized to determine the number of tracks and the track occupancy of the train, which would compensate GPS inaccuracies in the lateral positioning. LÄS MER

  2. 7. De estetiska ämnenas utveckling och betydelse under 2010-talet. : En kritisk diskursanalys av den offentliga debatten om de estetiska ämnenas positionering och betydelse efter gymnasiereformen 2011.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Jessica Andersson Ekström; [2020]
    Nyckelord :Estetisk verksamhet; GY11; förberedande konstnärliga skolor; kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how the discourses about the position of the aesthetic subjects in the Swedish Education Policy are formed and presented in media texts. As the media today has a great power in society, is an arena for politicians to reach out, media players to raise current issues and the public to engage in opinion formation, this study is done through an analysis of media texts from the years between 2011-2018. LÄS MER

  3. 8. Evaluated density estimates of young forest stands using high resolution 2D imagery from UAV

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Victor Kingstad; [2020]
    Nyckelord :UAV; forestry; inventory; survey; cleaning; tending; PCT; pre com-mercial thinning;

    Sammanfattning : After more than three decades of advanced technology and methods to evaluate young forest attributes, the forestry still prefers laborious field surveys in regenera-tion forests. Preceding studies have virtually all successfully identified the saplings, but the cost has outweighed the benefits or at least not yet convinced the companies to step away from the traditional field surveys; high-resolution photogrammetric point clouds and ALS-data can provide accurate estimations of the biophysical prop-erties but requires intense data processing. LÄS MER

  4. 9. The effect of corporate donations on a company’s market value in a short-term perspective : An event study approach

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Axel Andreasson; Gustav Bergman; [2020]
    Nyckelord :corporate donation; event study; corporate social responsibility; abnormal returns; market value; företagsdonation; event-studie; företags samhällsansvar; abnormal avkastning; marknadsvärde;

    Sammanfattning : Background: Societies around the world have seen an increased willingness to contribute to social responsibilities activities. One way for corporations to commit to corporate social responsibility (CSR) have been to donate corporate assets. However, donating company assets has been questioned if justifiable. LÄS MER

  5. 10. Bilden av landsbygden : Hur landsbygdskommuners visioner återskapas på Instagram

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Antonsson; [2020]
    Nyckelord :population decline; Instagram; rural municipalities; place marketing; joint place making; place branding; befolkningsminskning; Instagram; landsbygdskommuner; platsmarknadsföring; gemensamt platsskapande; platsvarumärke;

    Sammanfattning : Utifrån situationen att befolkningen i Sveriges landsbygdskommuner minskar trots att landets befolkning i stort ökar (Erlingsson, Syssner & Ödalen, 2015), blir det allt svårare för dem att upprätthålla en tillfredsställande nivå av service och utveckling (Bjerke & Mellander, 2017; Stockdale, 2004). Attraktionen av intressenter blir därför en förutsättning för att kommunerna ska kunna bedriva sin verksamhet (Fredriksson, Färdigh & Törnberg, 2018). LÄS MER