Sökning: "image positionering"

Visar resultat 11 - 15 av 78 uppsatser innehållade orden image positionering.

  1. 11. Från klassrummet till Madison Square Garden - Hur en logotyp kan utformas för ett band

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Fanny Bidenäs; Maja Haglund; [2020]
    Nyckelord :logotyp; genre; värdeord; positionering; musikbranschen; varumärke;

    Sammanfattning : Musikindustrin är en tuff bransch med hög konkurrens. För att en musiker idag ska kunna bli framgångsrik gäller det att ha ett genomtänkt varumärke som kan representera musikerns image. LÄS MER

  2. 12. Feature detection for geospatial referencing

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för fysik

    Författare :Niklas Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Feature detection; feature description; feature; image processing; digital image processing; image analysis; aerial photography; drone; Bildanalys; flygfotografi; flygfoto; bildprocessering;

    Sammanfattning : With the drone industry's recent explosive advancement, aerial photography is becoming increasingly important for an array of applications ranging from construction to agriculture. A drone flyover can give a better overview of regions that are difficult to navigate, and is often significantly faster, cheaper and more accurate than man-made sketches and other alternatives. LÄS MER

  3. 13. Betydelsen av branding för startups och dess koppling till finansieringsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Malin Eriksson; Louise Rosenberg; [2018]
    Nyckelord :Liability of newness; Startups; branding; brandingstrategier; finansiering; varumärken; varumärkesvärde; varumärkespositionering; varumärkesimage; varumärkeskännedom; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : En av de mest värdefulla immateriella tillgångarna i ett företag är varumärket. Det är kunders uppfattade bild av ett företags produkter och branding är strategin för att skapa och upprätthålla denna bild. LÄS MER

  4. 14. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Niklas Jehrlander; Max Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Virtual reality; Brand image; Brand identity; Audi; Volvo Cars; Market communication; Positioning; Segmentation; Virtual reality; Varumärkesimage; Varumärkesidentitet; Audi; Volvo Cars; Marknadskommunikation; Positionering; Segmentering.;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER

  5. 15. Varumärkesidentiteten i förändring : En studie om förändringsprocessen av ett varumärkes identitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Axel Söderbäck; Albin Jonasson; [2017]
    Nyckelord :Brand Identity; Rebranding; Varumärkesidentitet; Varumärkesförändring;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med detta arbete är att undersöka och klarlägga orsaker till och effekter av förändring av ett varumärkes identitet.   Forskningsfrågor Vilken betydelse har varumärkets identitet, som en del av utvecklingen av företaget? Vad kan styra och påverka identiteten?   Metod Studien utförs genom en kvalitativ metod. LÄS MER