Sökning: "interaktion museet"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden interaktion museet.
1. Museets möjligheter : Museet som resurs i historieundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Kunskapsöversikten syftar delvis till att sammanställa tidigare forskning kring hur museum och studiebesök kan användas som verktyg i undervisningen. Syftet har också varit att undersöka hur man kan använda museibesök för att stötta elever i att utveckla historisk empati. LÄS MER
2. Konstverket i spelmiljö : En undersökning av spelet Animal Crossing: New Horizons (2020) användande av konstverk och presentation av museet som institution
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/KonstvetenskapSammanfattning : This essay focuses on the digitalization of art canonisation in the game Animal Crossing: New Horizons (Nintendo/Nintendo EPD, 2020). Furthermore, the purpose of this essay is to understand which artworks the game incorporates in its museum, as well as how the player can interact with the artworks in question. LÄS MER
3. Aktivera sinnen med sinnen : En studie om interaktion och dess kommunikation i en utställningsmiljö
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Det här examensarbetet handlar om hur interaktion i en historisk utställningsmiljö upplevs av besökarna och hur man med hjälp av symboler av sinnena kan kommunicera de interaktiva möjligheterna. Arbetet lyfter även fram hur symbolerna kan förtydliga en redan formgiven utställning så att det rumsliga syftet framhävs. LÄS MER
4. Det Personliga museet : Känslomässigt engagemang genom interaktion i museer
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Detta kandidatarbete undersöker hur interaktiv teknologi kan användas för att förmedla kulturarv genom att förstärka en utställning i ett museikontext. Med samhällets växande digitalisering kommer en möjlighet för museer att erbjuda nya upplevelser med mervärde utöver fakta och bilder. LÄS MER
5. Se mig, rör mig, hör mig! : En kvalitativ studie om hur konstupplevelsen på museum kan förhöjas med hjälp av teknik
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : This essay presents a qualitative study of how an interactive audio guide can influence the experience of art in an art museum. The study was performed at Moderna Museet in Stockholm, by testing the audio guide of Moderna Museet and two self-produced audio guides at the exhibition Samlingen. LÄS MER