Sökning: "jobba med pr"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden jobba med pr.
1. McDonalds CSR-arbete : Utvecklingen och orsakerna
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : CSR - "Corporate Social Responsibility" is a concept that in recent years has become of bigger importance for companies. Even at McDonald's, which quickly grew into today's 217 restaurants, with up to 430 000 visitors daily. LÄS MER
2. Socialt ansvar i dubbelbemärkelse : Hur CSR-kommunikation genom sociala media påverkar företags anseende
Magister-uppsats, Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Dagens företag verkar i en institutionell miljö där normer om korrekt uppförandecirkulerar och påverkar företags anseende. För att uppfattas som legitim krävs det attföretag inser och anammar de förväntningar som finns på dem. LÄS MER
3. Marknadsföring av designsamarbeten
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : SammanfattningMarknadsföringsaktiviteterna som företagen kan använda sig av idag är många och blir bara fler och fler. Det gäller många gånger att vara först med ett lyckat koncept eller en idé, för att sedan förhoppningsvis bli förknippad och ihågkommen med detta. LÄS MER
4. Avvikande metodik kring problembostadsområde
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte Detta arbete tar sin utgångspunkt i det problematiska miljonprogramsområdet Fisksätra och Stena Fastigheters AB arbete för att minska segregation, brottslighet, omflyttning och den höga andelen hushåll med sociala/ekonomiska problem. Detta arbete är viktigt pga. de kostnader, såväl ekonomiska som mänskliga, som omger det. LÄS MER
5. Investor relations i svenska börsföretag : om trovärdighet, roller och dialog
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problem och syfte: Investor relations (IR) är en funktion i framför allt börsnoterade företag för att hantera relationen med kapitalmarknadens aktörer. Den litteratur som behandlar IR har många olika teoretiska baser, bl. a. LÄS MER