Sökning: "krishantering varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden krishantering varumärke.

  1. 1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  2. 2. Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hannes Lindvert Elmefur; Philip Stoldt; Hugo Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskriser; Krishantering; Krishanteringsstrategier; Varumärkeskapital; Förberedelser; Ansvar; Transparens; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering Nyckelord: Varumärkeskriser, Krishantering, Krishanteringsstrategier, Varumärkeskapital, Förberedelser, Ansvar, Transparens Problem: Varumärkeskriser uppstår idag oftare än någonsin tidigare. Risken för allvarliga konsekvenser ökar ifall den krisande organisationen är dåligt förberedd och krishanteringen är undermålig. LÄS MER

  3. 3. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  4. 4. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER

  5. 5. En svalkande läsk : En kvalitativ innehållsanalys på Pepsis krishantering på Twitter

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexandra Lindström; Hazer Azemi; [2022]
    Nyckelord :Pepsi; kris; varumärke; anseende; ursäkt; Twitter;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: När en kris uppstår för en organisation är image och ett starkt varumärke en viktig del som lätt kan ta skada av krisen. För organisationer är bilden av varumärket en viktig grundpelare, där det finns begrepp som profil, image och identitet (Larsson, 2014:125-127). LÄS MER