Sökning: "kvalitativ företagsekonomi enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden kvalitativ företagsekonomi enkät.

  1. 1. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  2. 2. Ledarskapets roll för hur fastighetsmäklare trivs på arbetsplatsen : -  En kvantitativ studie om förhållandet mellan det autentiska ledarskapet, LMX-teorin och arbetstillfredsställelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sophie Karlsson; Sophi Eriksson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: Ledarskapets roll för hur fastighetsmäklare trivs på arbetsplatsen - En kvantitativ studieom förhållandet mellan det autentiska ledarskapet, LMX-teorin och arbetstillfredsställelsen.Nivå: Examensarbete, Grundnivå (kandidatexamen), 15 hp Företagsekonomi,Fastighetsmäklarprogrammet, LedarskapFörfattare: Sophi Eriksson och Sophie KarlssonHandledare: Jonas Kågström och Martin AhleniusDatum: 2022-05-25Syfte: Syftet är att analysera arbetstillfredsställelsen i en organisation, detta med hjälp av tvåolika ledarskapsstilar vilka är autentiskt ledarskap och LMX-teorin. LÄS MER

  3. 3. Vd:ars rapporterade motiv till redovisning av hållbarhet i svenska tillverkande företag : En kvalitativ studie om vd:ns tankar om varför företaget upprättar en hållbarhetsrapport eller inte

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sara Enegren; Joanna Hedin; [2022]
    Nyckelord :CSR; sustainability report; motives; EU directive; attitudes; Legitimacy Theory; Political Cost Theory; Institutional theory; hållbarhetsredovisning; hållbarhetsrapport; motiv; EU-direktiv; attityder; Legitimitetsteori; Political Cost Theory; Institutionell Teori;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Vd:ars rapporterade motiv till redovisning av hållbarhet i svenska tillverkande företag. En kvalitativ studie om vd:ns tankar om varför företaget upprättar en hållbarhetsrapport eller inte. LÄS MER

  4. 4. Can less be more? : En studie om betydelsen av influencers följarantal inom influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Holfve; Mudjier Jiddy; [2022]
    Nyckelord :influencer marketing; micro influencer; macro influencer; marknadsföringsstrategier; influenser marknadsföring; macroinfluenser; microinfluenser;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har det blivit allt viktigare för företag att vara aktiva på sociala medier och ha en kontinuerlig uppdatering på de olika sociala plattformarna. Det beror på att influencer marketing som marknadsföringsstrategi börjat ersätta den traditionella marknadsföringen. LÄS MER

  5. 5. Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Louisa Plymoth Hjalmarsson; Douglas Svinge; [2020]
    Nyckelord :Brand Personality Scale; Brand Personality; Marketing Mix; 7P Model; Modified Brand Personality scale; Antecedents of brand personality.;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Douglas Svinge, Louisa Plymoth Hjalmarsson Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Examinator: Maria Fregidou-Malama Datum: 2020 – 05 – 25 Syfte: Då det råder en brist på kvalitativa undersökningar – samt en brist på kunskap angående vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet – anser vi att det är av intresse att med hjälp av en kvalitativ undersökning skapa en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet. LÄS MER