Sökning: "kvalitativ fallstudie reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden kvalitativ fallstudie reklam.

  1. 1. Social media marketing : En fallstudie på Steam Hotel och Sunlight

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Isa Cicoletti; Jessica Wretling; [2023]
    Nyckelord :Social media; marketing; industrial history; hotel; interaction; Sociala medier; marknadsföring; industrihistoria; hotell; interaktion;

    Sammanfattning : In this study two spa-hotels with an industrial history have been studied. The purpose of the study is to examine how industrial cool-hotels use social media marketing to reach out to their customers and what kind of information/advertising is communicated. The study was conducted as a qualitative content analysis with a deductive coding scheme. LÄS MER

  2. 2. Implementering av Lean med hjälp av värdering, principer och verktyg i ett mindre tillverkande företag : En fallstudie på Ackert Reklam AB

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :John Larsson; [2021]
    Nyckelord :Lean Implementation; Lean Manufacturing; Lean tools; SME; 7 mudas;

    Sammanfattning : I dagens arbetsklimat uppstår hela tiden olika utmaningar för tillverkande företag och organisationer. Ökad konkurrens, utvecklingar av olika tillverknings- och informationstekniker samt alltmer krävande kunder är några av utmaningarna. LÄS MER

  3. 3. “Grönmattning” på konsumentmarknader : en fallstudie av hur konsumenters attityder och köpbeteenden påverkas av marknadsföring med miljö- och hållbarhetsbudskap

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Nicole Chidiac; Malin Olsson; [2021]
    Nyckelord :greenwashing; grönmattning; reklamtrötthet; grön marknadsföring; hållbar marknadskommunikation; Herzbergs tvåfaktorsteori;

    Sammanfattning : I en alltmer digitaliserad värld, med en ökad användning av grön marknadsföring via sociala plattform, har detta i samband med en växande oro för klimatförändringarna lett till en större medvetenhet och ett ökat intresse för miljövänliga produkter bland konsumenter. I och med detta uppmärksammas ett nytt framväxande fenomen av reklamtrötthet för reklam med miljö– och klimatanspråk, även benämnt som “grönmattning”. LÄS MER

  4. 4. ”Videon är i samarbete med…” : En explorativ fallstudie om reklambudskap som barn exponeras för på YouTube

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Jacobsson; Ida Hagberg; [2020]
    Nyckelord :Influencer; YouTube; barn och reklam; native advertising; reklambudskap;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Social medier-influencers har blivit mer användbara i företags marknadsföringsstrategier, tack vare deras höga följarantal och möjlighet att skapa stor spridning till en bred allmänhet. YouTube är en populär plattform som innehåller mycket reklamsamarbeten och marknadsföring från just influencers. LÄS MER

  5. 5. Online firestorm: Hot eller möjlighet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elsa Glans; Julia Karlsson; [2020]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; online firestorm; värderingsbaserad reklam; Hall; varumärkeskommunikation; kriskommunikation; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Existing research on online firestorms is usually based on the common assumpt- ion that the phenomenon poses a threat to brands, which at all costs need to be prevented, mitigated or eliminated. In this study we offer a different perspective of the preconceived notion of an online firestorm and argue that an online firestorm does not necessarily have to be counteracted, but rather can strengthen a brand. LÄS MER