Sökning: "läsande online"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden läsande online.

  1. 1. Framtidens läsande i skolan. Traditionellt eller digitalt? : En studie om skillnader i traditionell bokläsning kontra digitalt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Rikard Åkerblom; [2019]
    Nyckelord :Digitization; digital reading; reading online; ICT; reading comprehension; Digitalisering; digitala läsandet; läsande online; IKT; läsförståelse;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate distinctive factors when using digital literature against traditional textual literature as well as students' view of reading in digital form to-wards traditional written text. The theoretical starting points for learning in this study are based on the pragmatic and socio-cultural perspective. LÄS MER

  2. 2. Digitalt meningsskapande : en intervjustudie om flickors kommunikativahandlingar i olika nätgemenskaper

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Camilla Strandberg; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; nätgemenskap; medieteknologi; medieekologi; multimodalitet; kommunikativ handling; digitalt meningsskapande;

    Sammanfattning : Föreliggande magisteruppsats skrivs inom fältet Svenska med didaktisk inriktning (Smdi). Syftet är att undersöka digitalt meningsskapande i olika nätgemenskaper utifrån barnets perspektiv, nämligen sju flickor i årskurs 7 och 8. LÄS MER

  3. 3. Socialt läsande på nätet : En studie av virtuella bokcirklar enligt grundad teori

    Master-uppsats, Institutionen för ABM

    Författare :Sofie Toftgård; [2011]
    Nyckelord :virtuella bokcirklar; grundad teori; läsecirklar; virtuell kommunikation; läsning;

    Sammanfattning : This master thesis examines online reading groups with swedish participants. The aim is, by way of introduction, to investigate what kind of online reading groups that exist and how they work. LÄS MER

  4. 4. Boktrailern : varför marknadsföra text med ljud och bild?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Maria Helena Stanke; [2010]
    Nyckelord :book trailers; book videos; books; marketing; online marketing; reluctant readers; young adults; YA books; reading; literacy; cover design; audience; publishers; publishing; authors; fantasy; boktrailers; böcker; marknadsföring; marknadsföring online; motvilliga läsare; unga vuxna; ungdomar; ungdomsböcker; läsande; läsförmågor; omslagsdesign; målgrupp; förläggare; förlag; utgivning; författare; fantasy;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att introducera boktrailern som fenomen och marknadsföringsmetod. Likheter mellan boktrailern, bokomslaget och filmtrailern undersöks för att ge en bild av hur en "typisk" boktrailer ser ut och vilka funktioner den kan tänkas ha. LÄS MER