Sökning: "learning environment"

Visar resultat 16 - 20 av 2996 uppsatser innehållade orden learning environment.

  1. 16. Evaluation of Deep Q-Learning Applied to City Environment Autonomous Driving

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Signaler och system

    Författare :Jonas Wedén; [2024]
    Nyckelord :Machine Learning; ML; Reinforcement Learning; RL; Neural Network; Deep Learning; Autonomous Vehicle; Vehicle; CARLA; Convolutional Neural Network; CNN; Precisit; Q-learning; Deep Q-learning; DQN;

    Sammanfattning : This project’s goal was to assess both the challenges of implementing the Deep Q-Learning algorithm to create an autonomous car in the CARLA simulator, and the driving performance of the resulting model. An agent was trained to follow waypoints based on two main approaches. LÄS MER

  2. 17. Deep reinforcement learning for automated building climate control

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Erik Snällfot; Martin Hörnberg; [2024]
    Nyckelord :Machine Learning; Reinforcement Learning; Deep Learning; Deep Reinforcement Learning; Building Control; Control System;

    Sammanfattning : The building sector is the single largest contributor to greenhouse gas emissions, making it a natural focal point for reducing energy consumption. More efficient use of energy is also becoming increasingly important for property managers as global energy prices are skyrocketing. LÄS MER

  3. 18. "13 meter från marken" : Poetiska texter i en svensk niondeklass

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Mersad Hodzic; [2024]
    Nyckelord :poetry; art; ekphrasis; identity; positionality; critical literacy; thematic narrative analysis; culturally sustaining pedagogy; Swedish language and literature teaching;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates poetic text writing through a teaching project conducted on a secondary school class in Sweden. Inspired by ekphrastic poetry, the teaching project consisted of poetry and literature reading. The students visited a sculpture related to the literature, upon which they wrote poetic texts about the sculpture. LÄS MER

  4. 19. Riskfylld lek - en skräckblandad förtjusning som ger fjärilar i magen! : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar om riskfylld lek i förskolans utemiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Johanna Hansson; Caroline Jonsson; [2024]
    Nyckelord :phenomenography; preschool teacher’s perceptions; risky play; outdoor environment; challenge; fenomenografi; förskollärares uppfattningar; riskfylld lek; utemiljö; utmaning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om förskollärares uppfattningar av riskfylld lek i förskolans utemiljö. Utifrån våra egna tidigare erfarenheter, när vi har varit verksamma i förskola, har vi sett och upplevt att säkerheten hos pedagogerna tar överhand när barnen vill utforska riskfylld lek. LÄS MER

  5. 20. "Utomhusmiljön är lika viktig som inomhusmiljön" : Pedagogers perspektiv på biologiundervisning i förskolans utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Jennifer Andersson; Ebba Gustavsson; [2024]
    Nyckelord :preschool; biology; teaching; outdoor environment; educator; förskola; biologi; undervisning; utomhusmiljö; pedagog;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to knowledge about educators' perceptions of biology teaching in the preschool's outdoor environment.  The study focuses on educators’ perceptions of biology teaching, biology teaching in the outdoor environment and perceptions of how it can contribute to children's learning. LÄS MER