Sökning: "leks"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet leks.
1. Pedagogers och barns syn på fri lek -låtsaslek, roll-lek och fantasilek : En etnografisk studie i intervjuformat
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Titel: Pedagogers och barns syn på fri lek - låtsaslek, roll-lek och fantasilek. Författare: Kaspar Svedenman Denna studie bygger på intervjuer med pedagoger och barn på en förskola. Metoden jag har utgått från är en etnografisk intervjustudie som baseras på en kvalitativ undersökning. Den har skett inomhus på en förskola. LÄS MER
2. Blivande förskollärares syn på den fria leken : Den fria lekens betydelse för förskollärarprofessionen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : The study aims to describe the phenomenon of free play and prospective preschool teachers' perceptions of free play in preschool. Their perceptions of what happens during free play for children's development and learning. The method used is a group interview with five prospective preschool teachers. LÄS MER
3. Lek och barns motoriska utveckling i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares syn på leks relation till barns motoriska utveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Syftet med detta arbete är att bidra med kunskap om hur förskollärare ser på lek och dess betydelse för barns motoriska utveckling. De har fått dela med sig av sina tankar om hur lek och motorisk utveckling har för relation och vad förskollärare anser är deras roll vad gäller lek och motorisk utveckling. LÄS MER
4. The transition from exploitation to exploration in young entrepreneurial firms
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Att arbeta med barn med annat modersmål i förskolan : En essä om samspel och språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Jag vill med den här essän synliggöra problematiken som kan uppstå med barn som har annat modersmål än svenska, i den svenska förskolan. Hur kan vi inom förskolan på bästa möjliga sätt ta emot dessa barn, hjälpa dem med andraspråksinlärningen samt samspela med andra barn? Jag undersöker hur och vad vi pedagoger kan använda oss av för verktyg, och vad som är viktigt att tänka på, när vi använder oss av dem. LÄS MER