Sökning: "lustfyllt arbetssätt"
Visar resultat 1 - 5 av 93 uppsatser innehållade orden lustfyllt arbetssätt.
1. Samarbete mellan lärarprofessioner för att eleverna ska nå målen : Lärandemiljö och tidiga insatser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med studien var att öka kunskapen om hur speciallärare och lärare beskriver att de samarbetar gällande de elever som bedöms vara i svårigheter och därmed riskerar att inte nå kunskapsmålen i årskurs tre i ämnet svenska. Studien är relevant eftersom det finns behov av mer kunskap om professioners samarbete, proaktivt arbetssätt, god lärandemiljö och tidiga insatser för läs- och skrivinlärning. LÄS MER
2. I barnbokens värld - vägar in i barnboken och vidare ut i världen. : Förskollärares didaktiska resonemang och pedagogiska arbete med att levandegöra barnboken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : I denna studie vill vi bidra med kunskap om hur man kan använda barnboken som redskap i förskolans verksamhet. Syftet med studien är att synliggöra förskollärares beskrivningar av hur de arbetar med att levandegöra barnböcker i förskolemiljön. LÄS MER
3. Multimodalt lärande i historieundervisningen : En ämnesdidaktisk intervjustudie med F-3 lärare
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Hur beskriver F-3 lärare att de arbetar utifrån intellektuella och fysiska artefakter i historieundervisningen? Hur beskriver F-3 lärare att elever utvecklar sitt historiemedvetande?Hur beskriver F-3 lärare att de arbetar med multimodala arbetssätt som pedagogiskt drama,lekpedagogik och skönlitteratur för att utveckla elevernas historiemedvetande? Detta är de forskningsfrågor som vi har undersökt i vår studie. Studiens syfte är att undersöka hur F-3 lärare förhåller sig till begreppet historiemedvetande och vilka arbetssätt de använder sig avför att utveckla elevernas historiemedvetande. LÄS MER
4. Fysikundervisning på lekplatsen : Möjligheter och utmaningar med lekplatsfysik i de tidiga skolåren
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Scientific concepts can be abstract for students in the younger school years. By using the playground that is a part of students’ everyday life you can investigate physical phenomena in a way that are close to the students. LÄS MER
5. Arbetssätt för kemiundervisning i förskolan : En kvalitativ intervjustudie om förskollärares arbetssätt för undervisning i kemi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The aim of this study is to contribute with knowledge about preschool teachers´methods in and preceptions about teaching chemistry. Data collection was preformed through five qualitive semi-structured interviews. The interviews were analyzed using thematic analysis. LÄS MER