Sökning: "masteruppsats lärande"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden masteruppsats lärande.

  1. 11. STUDY OF A LEAN MANUFACTURING LABORATORY: IMPROVEMENTS TOWARDS AUTOMATION

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :José Manuel Herrero Cuesta; Bernat Molina Gil; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The intention of the Master thesis is to suggest and provide a comprehensive picture of the improvements of a lean manufacturing laboratory installed in Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) previously located in Atlas Copco’s facilities. This study is initiated with a solid literature review about learning factories, lean philosophy and automated manufacturing. LÄS MER

  2. 12. Aesthetic Experiences and the Miracle of Action : On the Radical Possibility of Art in Teaching and Learning

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Estetiska lärprocesser; Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Petra Lundberg Bouquelon; [2019]
    Nyckelord :aesthetic experience; aesthetic learning; teaching; phenomenology; clown knowledge; not-knowing; unlearning; space for action; homo faber; sustainable teaching; constructive alignment; NPM.; estetisk erfarenhet; estetiska lärprocesser; undervisning; fenomenologi; clownens kunskap; icke-vetande; av-lärande; handlingsutrymme; homo faber; hållbar undervisning; konstruktiv länkning; new public management;

    Sammanfattning : This master essay starts with the author having an encounter with two 14-years old boys who claim that they are Nazis. In a school project where the pupils made films about norms in the society they made a film with a clearly racist and homophobic message. LÄS MER

  3. 13. Emergo Train System®: En anpassning till polisens verksamhet

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Clara Budgifvars; [2019]
    Nyckelord :Emergo Train System®; Police operations; Simulation; Learning; Emergo Train System®; Polisen; Simulering; Lärande;

    Sammanfattning : Syftet med denna masteruppsats är att ta fram material för att kunna utveckla en modul i simuleringsverktyget Emergo Train System® (ETS) som är anpassad till polisens organisation och behov. Polisen ska kunna använda denna modul antingen i enskild träning eller i övningar där de samverkar med andra aktörer. LÄS MER

  4. 14. Grundlärares attityder till handskrift : En litteraturstudie om handskriftens betydelse idag och imorgon

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Urban Gustavsson; [2018]
    Nyckelord :handstil; handskrift; skrivstil; textning; grundlärare; attityd; skola; pedagogik;

    Sammanfattning : I den alltjämt pågående digitaliseringen i skolan ökar också antalet digitala verktyg i skriftspråks­under­visningen. Som följd minskar kraven om handskrift och i media målas skrivande för hand upp som en döende konst. LÄS MER

  5. 15. In search of a transformative pedagogy – a study of experiences and consequences amongst teachers facing resistance to workplace based gender training

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helene Brewer; [2018]
    Nyckelord :conscientização; focus group; gender trainers; gender training; power; resistance; snap; transformative pedagogy; workplace based learning; adult education;

    Sammanfattning : Syftet med denna masteruppsats är att söka en transformerande pedagogisk praktik omjämställdhet och jämställdhetsintegrering. Det är en studie av några pedagogersupplevelser och konsekvenser av motstånd i arbetsplatsbaserad undervisning omjämställdhet och jämställdhetsintegrering. LÄS MER