Sökning: "masteruppsats lärande"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden masteruppsats lärande.
16. KONSTNÄRLIG PROCESS - SSECORP GILRÄNTSNOK : att beskriva det konstnärliga görandet
Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Denna masteruppsats har formen av en vetenskaplig essä. Dess syfte är att försöka synliggöra vad en bildkonstnärlig process är, undersöka hur den kan beskrivas och på vilket sätt den bygger på kunskap. LÄS MER
17. The language stimulating classroom. An ethnographic study focusing on the environment, opportunities and interaction
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Titel: Det språkstimulerande klassrummet. En etnografisk studie med fokus på miljö, möjligheter och interaktion. LÄS MER
18. Att utveckla språkundervisningen tillsammans : En studie av diskurser i en skolutvecklingsprocess
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : The purpose of this study is to investigate conceptions that affects the results of school development in order to improve the language used while teaching within all subjects. The approach is a dialogical practitioner-research where the principal studies within her own occupation/school and is driven by a social constructionist framework of knowledge and learning. LÄS MER
19. "Visst kan vi hjälpas åt?" : Samverkans betydelse för nyanlända elevers språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Bristande organisation kring nyanlända elever kan skapa oro hos verksamma lärare, som ställer sig frågande till hur undervisning ska organiseras när språket blir ett hinder. Denna litteraturstudie behandlar nyanlända elevers språkutveckling i relation till vetenskapliga teorier om lärande och det faktum att organisationen kring nyanlända elever varierar. LÄS MER
20. Skolledares upplevda effekter av den statliga rektorsutbildningen : - en studie efter år 1 på Rektorsprogrammet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I denna masteruppsats studeras ett antal rektorers uppleveda effekter av utbildningen vid Rektorsprogrammet efter år1. Fokus ligger på hur det pedagogiska ledarskapet påverkas när rektor går utbildningen. LÄS MER