Sökning: "masteruppsats lärande"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden masteruppsats lärande.

  1. 16. KONSTNÄRLIG  PROCESS - SSECORP  GILRÄNTSNOK : att  beskriva  det  konstnärliga  görandet

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Inger Bergström  ; [2017]
    Nyckelord :practical knowledge; artistic process; artistic research; praktisk kunskap; konstnärlig process; konstnärlig forskning;

    Sammanfattning : Denna masteruppsats har formen av en vetenskaplig essä. Dess syfte är att försöka synliggöra vad en bildkonstnärlig process är, undersöka hur den kan beskrivas och på vilket sätt den bygger på kunskap. LÄS MER

  2. 17. The language stimulating classroom. An ethnographic study focusing on the environment, opportunities and interaction

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Kristensen; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Det språkstimulerande klassrummet. En etnografisk studie med fokus på miljö, möjligheter och interaktion. LÄS MER

  3. 18. Att utveckla språkundervisningen tillsammans : En studie av diskurser i en skolutvecklingsprocess

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Britta Utter; [2016]
    Nyckelord :discourse-theory; school-development; second-language-development; discourses; teacher role; learning; professional-learning-community; meaning; conceptions; diskursteori; skolutveckling; andraspråksutveckling; diskurser; lärarrollen; lärande; professionell lärande gemenskap; föreställningar; tankemönster;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate conceptions that affects the results of school development in order to improve the language used while teaching within all subjects. The approach is a dialogical practitioner-research where the principal studies within her own occupation/school and is driven by a social constructionist framework of knowledge and learning. LÄS MER

  4. 19. "Visst kan vi hjälpas åt?" : Samverkans betydelse för nyanlända elevers språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Matilda Ahlnér; Elin Båge; [2016]
    Nyckelord :samverkan; nyanlända elever; språkutveckling; likvärdig utbildning; organisation; interkulturell kompetens;

    Sammanfattning : Bristande organisation kring nyanlända elever kan skapa oro hos verksamma lärare, som ställer sig frågande till hur undervisning ska organiseras när språket blir ett hinder. Denna litteraturstudie behandlar nyanlända elevers språkutveckling i relation till vetenskapliga teorier om lärande och det faktum att organisationen kring nyanlända elever varierar. LÄS MER

  5. 20. Skolledares upplevda effekter av den statliga rektorsutbildningen : - en studie efter år 1 på Rektorsprogrammet

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Lisa Bergman; [2015]
    Nyckelord :educational leadership; principal; National School Leadership Training Programme; education; reflection; text analysis; leadership model; Pedagogiskt ledarskap; rektor; rektorsprogrammet; utbildning; reflektion; textanalys; ledarskapsmodell;

    Sammanfattning : I denna masteruppsats studeras ett antal rektorers uppleveda effekter av utbildningen vid Rektorsprogrammet efter år1. Fokus ligger på hur det pedagogiska ledarskapet påverkas när rektor går utbildningen. LÄS MER