Sökning: "media kommunikation krishantering"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden media kommunikation krishantering.

  1. 11. Rätt plåster i rätt tid : En fallstudie av ICAs krishantering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Gustafsson; Niklas Johansson; [2017]
    Nyckelord :Crisis; Crisis Management; Brand; Brand Equity; SCCT; Communication; Kris; Krishantering; Varumärke; Varumärkeskapital; SCCT; Kommunikation;

    Sammanfattning : This study examines how the grocery retail company ICA handle their communication in store during a crisis and how they manage it efficiently. With contributions from theories and models from the field of crisis management this study examines how these are implemented in practice. LÄS MER

  2. 12. Bruket av accounts i finansiell kommunikation – En (Vatten)fallstudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Cewers; Philip Franzén; Sebastian Sterner; [2016]
    Nyckelord :Finansiell kommunikation; legitimitetsteori; accounts; Vattenfall; Nuon.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utveckla förståelsen för hur användandet av accounts i finansiell kommunikation är en del av ett företags krishantering. Vi har valt att studera Vattenfall under åren 2012-2015, den period då nedskrivningarna av Nuon ägde rum och fick stor medial uppmärksamhet. LÄS MER

  3. 13. Behovet alltid större än möjligheterna : En fallstudie av de drabbade kommunernas kriskommunikation i samband med branden i Västmanland

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Josefine Burman; Linnea Hosten; [2015]
    Nyckelord :Crisis Communication; Crisis Management; Natural Disaster; Strategic Communications; Media Content; Media Logic; Organizational Communication; Social media; Forest fire Västmanland; Kriskommunikation; Krishantering; Naturkatastrof; Strategisk kommunikation; Medieinnehåll; Medielogik; Organisationskommunikation; Sociala medier; Skogsbranden Västmanland;

    Sammanfattning : The tsunami in Thailand in 2004, 9/11 and hurricane Katrina in New Orleans 2005 are all reminders that no organization is immune to crises, which also means that all organizations should be prepared and know how to handle a crisis if one was to occur.   A case study has been conducted, on a crisis regarding a fire that occurred on the 31st of July 2014 in Västmanland, Sweden. LÄS MER

  4. 14. Stormar, kunder och Facebook– En fallstudie över Kraftringen Energi ABs kommunikationsstrategier på Facebook, vid en storm

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Josefin Bengtsson; [2015]
    Nyckelord :Krishantering; kommunikation; sociala medier; Facebook; energibolag; storm; Crisis management; communication; strategi; strategy; social media;

    Sammanfattning : I denna uppsats har energibolaget Kraftringen Energi AB blivit behandlat, utifrån syftet attundersöka de strategier som de använder vid en storm med fokus på deras användning av det sociala mediet, Facebook. Utöver detta har också en jämförelse gjorts för att se om deras arbete skiljer sig från det arbete som gjordes innan varumärkesbytet som Kraftringen Energi AB genomgick för två år sen med det arbete som görs idag, med fokus på kommunikationen till kunderna vid en storm. LÄS MER

  5. 15. Kosten att proaktivt förebygga kriser: En kvalitativ studie om organisationers förebyggande krishantering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Markus Asp; [2014]
    Nyckelord :proaktiv krishantering; kriskommunikation; förkrisfas; proactive crisis management; crisis communication; preventing phase; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur fem olika organisationer arbetar proaktivt i förebyggande krishantering. Proaktivitet är ett begrepp som utgör ett kunskapsgap i forskningen på kriskommunikation. LÄS MER