Sökning: "media kommunikation krishantering"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden media kommunikation krishantering.
16. Vart *** är tåget?! : En studie om svenska kollektivtrafikbolags närvaro i sociala medier
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : “Vad genererar närvaron i sociala medier för svenska kollektivtrafikbolags vardagsverksamhet och hur kan de användas vid en kris?” Syftet med uppsatsen är att belysa problematiken med att kollektivtrafikbolag i Sverige idag inte tar tillvara på möjligheterna med sociala medier. Vi ser ett behov att belysa fördelarna och nackdelarna i samband med användningen av Facebook och Twitter för kollektivtrafikbolag. LÄS MER
17. Hur uttrycker sig en företagskris på Facebook?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Facebook´s importance has grown significantly regarding crisis communication. A deficiency concerning what types of companies has been investigated earlier and how their crisis communication should be carried out on Facebook, has been identified. LÄS MER
18. City branding i med- och motgång : - En fallstudie av Örebro stads varumärke
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Products and services have for a long time competed with their brands. For some time now, cities have begun to compete with each other to attract visitors and other stakeholders to come to their town. It is important that the citizens feel as they are a part of the message that the city sends out in its communication. LÄS MER
19. Att bevara ett företags anseende : En fallstudie av SJ AB:s arbete med Twitter som kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syftar till att beskriva och analysera hur SJ använder Twitter som ett nytt kommunikationsverktyg. Den stora krisen under vintern 2009/2010 har tagits in som en variabel för att se hur SJ har jobbat för att bevara legitimitet och anseende. LÄS MER
20. Det nya Sverige. Studie av Public Relations inom politiken
Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Politiken i Sverige har de senaste åren blivit allt mer medialiserad, vilket innebär att medierna har en stor makt att påverka politiken indirekt eftersom det är via dem som nyheter och information sprids. Inom det politiska området har Public Relations (PR) fått ett allt större utrymme genom dess arbete med organisationer, politiska organ/ aktörer, journalister och media och så vidare. LÄS MER