Sökning: "media kommunikation krishantering"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden media kommunikation krishantering.

  1. 16. Vart *** är tåget?! : En studie om svenska kollektivtrafikbolags närvaro i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Anna Karlsson; Johanna Ahlén; Sofie Falkfält; [2012]
    Nyckelord :Marketing; social media; public traffic companies; negative spreading; quality improvement relationship; marketing; crisis management; quality tool; communication; trust; influence; Marknadsföring; sociala medier; kollektivtrafikbolag; negativ spridning; kvalitetsverktyg; kvalitetsförbättring; relationsmarknadsföring; krishantering; kommunikation; påverkan; förtroende;

    Sammanfattning : “Vad genererar närvaron i sociala medier för svenska kollektivtrafikbolags vardagsverksamhet och hur kan de användas vid en kris?” Syftet med uppsatsen är att belysa problematiken med att kollektivtrafikbolag i Sverige idag inte tar tillvara på möjligheterna med sociala medier. Vi ser ett behov att belysa fördelarna och nackdelarna i samband med användningen av Facebook och Twitter för kollektivtrafikbolag. LÄS MER

  2. 17. Hur uttrycker sig en företagskris på Facebook?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Sjögren; Johanna Liedgren; [2012]
    Nyckelord :Corporate crisis; Crisis management; Facebook; Social media; Communication; Crisis communication; Företagskris; Krishantering; Facebook; Sociala medier; Kommunikation; Kriskommunikation;

    Sammanfattning : Facebook´s importance has grown significantly regarding crisis communication. A deficiency concerning what types of companies has been investigated earlier and how their crisis communication should be carried out on Facebook, has been identified. LÄS MER

  3. 18. City branding i med- och motgång : - En fallstudie av Örebro stads varumärke

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Peter Liljeberg; Sebastian Kirchsteiger; [2012]
    Nyckelord :City branding; Crisis management; Place branding; Corporate management; word of mouth; Varumärke; Stadsvarumärke; Krishantering; kris; platsmarknadsföring; stad; kognitiva kartorsmarknadsföring; kommunikation; varumärkesbyggande; krishantering;

    Sammanfattning : Products and services have for a long time competed with their brands. For some time now, cities have begun to compete with each other to attract visitors and other stakeholders to come to their town. It is important that the citizens feel as they are a part of the message that the city sends out in its communication. LÄS MER

  4. 19. Att bevara ett företags anseende : En fallstudie av SJ AB:s arbete med Twitter som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Wahlgren; Karl Nielsen; [2010]
    Nyckelord :Falltstudie; anseendehantering; social media; Twitter; SJ;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att beskriva och analysera hur SJ använder Twitter som ett nytt kommunikationsverktyg. Den stora krisen under vintern 2009/2010 har tagits in som en variabel för att se hur SJ har jobbat för att bevara legitimitet och anseende. LÄS MER

  5. 20. Det nya Sverige. Studie av Public Relations inom politiken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Caroline Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Politik; medialisering; etik; makt; lobbning; PR-byråer; PR-strategier; opinionsbildning;

    Sammanfattning : Politiken i Sverige har de senaste åren blivit allt mer medialiserad, vilket innebär att medierna har en stor makt att påverka politiken indirekt eftersom det är via dem som nyheter och information sprids. Inom det politiska området har Public Relations (PR) fått ett allt större utrymme genom dess arbete med organisationer, politiska organ/ aktörer, journalister och media och så vidare. LÄS MER