Sökning: "muntlig marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden muntlig marknadsföring.
1. Försäljning av begagnade produkter som en del av en cirkulär resurshantering. En studie av hur aktörer på andrahandsmarknaden förmedlar sitt koncept till kunder
Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Today’s linear economy with a production and consumption pattern based on a take-make-waste principle puts a large pressure on the planet’s environmental boundaries. To achieve a sustainable development a more resource-efficient and waste-reduced system must be developed. LÄS MER
2. ATT SKAPA EN AMBASSADÖR : EN UPPSATS OM VARUMÄRKESBYGGANDE INIFRÅN
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den interna kommunikationen kan användas för att stärka den externa kommunikationen, det vill säga stärka varumärket och förenkla varumärkesbyggandet. Genom att de anställda verkar som ambassadörer för varumärket kan ett företag stärka sin position både externt och internt. LÄS MER
3. En retorikanalys av Steve Jobs presentation den7 juni 2010 på WWDC (Worldwide Developers Conference)
L2-uppsats, Lunds universitet/RetorikSammanfattning : Apples vd Steve Jobs popularitet verkar bara öka och hans presentationer av företagets produkter hyllas av många. Den här uppsatsen analyserar presentationen den 7 juni 2010 då Jobs presenterade telefonen Iphone 4 på WWDC konferensen i San Fransisco. LÄS MER
4. "Word of mouth" : Hur påverkas hotellgäster av "word of mouth"
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för restaurang- och måltidskunskapSammanfattning : Detta arbete kommer att ta upp området muntlig marknadsföring, eller som det kallas internationellt ”word of mouth”, som en metod för att beskriva kunders medverkan till att marknadsföra ett tjänsteföretag, som t.ex. hotell. Begreppet marknadsföring innebär en rad aktiviteter som ett företag utför, för att locka kunder. LÄS MER
5. Marknadsföring av en svårvärderad tjänst : En studie av tjänsten Homestyling
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Tjänster, vare sig etablerade eller nya, brottas ofta med problemet att vara svårvärderade. Detta gäller även tjänsten homestyling som är en form av inredningstjänst. Homestylingens syfte är att ställa i ordning en bostad för att framhäva dess bästa egenskaper inför en försäljning. LÄS MER