Sökning: "music as action"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden music as action.

  1. 1. Trygga Rum: En studie kring separation, kropp och känsla i könsseparatistiska musiksammanhang

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Moa Benjaminsson Randén; Vendela Holmberg; [2023-04-17]
    Nyckelord :Separatism; normativity; gender performativity; claiming space; separatist music rooms; the gender disciplining gaze; music practice; feminism; emotion;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate how participants and organisers of separatist musical contexts experience the environment within these spaces based on norms, emotions and body. The theoretical framework mainly draws on Sara Ahmed’s (2014) theories on body and affect written in The Cultural Politics of Emotion. LÄS MER

  2. 2. Context-Specific Peace Education Initiatives within local communities in Western Cape, South Africa: Lessons from Ubuntu

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Martina Lastikova; [2023]
    Nyckelord :adaptive peacebuilding; context-specific peace education; ubuntu philosophy; social cohesion; social capital;

    Sammanfattning : This thesis explores the role of context-specific peace education initiatives in promoting social cohesion in the Western Cape, South Africa, with an emphasis on drawing lessons from the philosophy of Ubuntu. Against the backdrop of South Africa's colonial, apartheid and post-apartheid historical and social significance, including issues of social cohesion, the study addresses the country's complex socio-political dynamics and ongoing challenges in fostering unity and inclusivity. LÄS MER

  3. 3. Bland protagonister och antagonister i ämnesplanerna för Gy 11. En jämförande rollanalys av gymnasiegemensamma och estetiska ämnen med teater i förgrunden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Pia Björnsdotter Edlund; [2022-02-16]
    Nyckelord :teater; protagonist; antagonist; estetiska ämnen; gymnasiegemensamma ämnen; kärnämnen; roll; figur; karaktär; agens; aktiva verb; handlande; Penka; Gy11;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the aesthetic, non-compulsory subject Theater, is being presented in the Swedish National Agency for Education's steering documents (Skolverket, 2011), compared to the aesthetic, non-compulsory subjects Music and Art and to the compulsory upper secondary school subjects, formerly called "core subjects", English, History, Physical Education and Health, Mathematics, Science Studies, Religion, Civics and Swedish. This study aims to observe and clarify the Swedish National Agency for Education's character drawing of the various subjects. LÄS MER

  4. 4. En reflekterande studie av improvisation utifrån min egen praktik: Ram och frihet, tystnad, dynamik, personligt uttryck, samspel.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Mari Åkerblom; [2022-01-07]
    Nyckelord :improvisation; fri-improvisation;

    Sammanfattning : In this project I have studied improvisation through my artistic processes and development as an improviser. In six sessions with different frames such as a composition/song, an operatic scene, a keyword, a text has been used as a departure for experiments and improvising in different duos or solo to examine improvisation in different kinds of improvisational contexts. LÄS MER

  5. 5. Kan man få A i musik genom att spela Blinka lilla stjärna?! : Bedömning och betygssättning av enkla melodier är den likvärdig?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Niclas Johansson; [2022]
    Nyckelord :Music education; assessment; grading; equivalent assessment; junior high school; Musikundervisning; bedömning; betygsättning; likvärdig bedömning; grundskola; åk 9;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva variationen i hur musiklärare tolkar kunskapskrav i sin bedömning. Fokus ligger på hur de bedömer kraven på tajming i enkla melodier. Mitt mål var att undersöka om bedömningarna var likvärdiga, eller om inte vad som skilde bedömningarna åt. LÄS MER