Sökning: "musikelever"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet musikelever.
6. Mental beredskap för musikelever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Titel: Mental beredskap för musikelever - Vad säger musiklärare om hur de arbetar med mental träning i sin undervisning. Studiens syfte är att belysa vad musiklärare säger om hur de använder mental träning i sin undervisning. LÄS MER
7. Antagning via färdighetsprov eller betyg? : En kvalitativ studie av musiklärares upplevelser av elevers musikaliska ambitionsnivå och färdighetsnivå
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Uppsatsens syfte var att undersöka om gymnasielärare upplever skillnader mellan elever som antagits till det estetiska programmet, gren musik via betyg och via färdighetsprov. Det har bedrivits tidigare forskning inom områden som jag behandlat i min rapport men inte med samma inriktning. LÄS MER
8. Musik och lärande : ugna vuxnas syn på musikundervisning
Master-uppsats, Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : The intention of my studies is to explore the field of musical learning from the pupil's point of view. This master thesis is the second of two Grounded Theory studies based on interviews. LÄS MER
9. Några elevers uppfattning om den egna musikaliska utvecklingen av att spela brasiliansk musik - en studie under 6 veckor
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : A selected group of students' perception of their own musical development in playing Brazilian music. - A study for 6 weeks. LÄS MER
10. Sångundervisning ur ett könsperspektiv : En intervjuundersökning med sångpedagoger och musikelever på gymnasiets estetiska program
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka eventuella skillnader mellan att undervisa män och kvinnor i sång, om sångpedagoger anser att de anpassar sin undervisning efter kön, samt om eleverna upplever någon skillnad i att undervisas av pedagoger av olika kön. Studien bygger på intervjuer med två sångpedagoger; en man och en kvinna, samt med två av deras respektive elever. LÄS MER