Sökning: "nation brand"

Visar resultat 6 - 10 av 96 uppsatser innehållade orden nation brand.

  1. 6. Nomen est Omen: Nation Branding in the Republic of Moldova through the lens of discourse

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Gianina Vulpe; [2022]
    Nyckelord :Nation branding; national identity; critical discourse analysis; discursive practice; social practice; Moldova;

    Sammanfattning : The Republic of Moldova is a relatively new state in Eastern Europe, formed as an independent country in 1991, after the fall of the Soviet Union. While nation branding efforts in Moldova are still in their infancy, the country’s tensioned historical legacy, divided identity and current discursive struggles make it a valuable, albeit highly unexplored subject for nation branding research. LÄS MER

  2. 7. Varumärkesbyggande arkitektur : Arkitekturens betydelse för uppfattningen av en nation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Maria Klaesson; Oskar Wener; [2022]
    Nyckelord :Nation Brand; Branding; Brand equity; Architecture; Business economics; Ekonomi; Företagsekonomi; Varumärke; Marknadsföring; Arkitektur;

    Sammanfattning : Senaste hundra åren har design utgjort en betydande komponent för uppfattningen av en nation. Typiska faktorer som utgör identiteten av en nation är ekonomi, kultur och politik, där nationers urbana miljö och uttryck utgör en betydande del för att utmärka och identifiera nationen. LÄS MER

  3. 8. Does card loyalty increase customer loyalty? : Evidence from a Swedish context with a regional focus.

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jacob Lundberg; Emil Svensson; [2022]
    Nyckelord :Loyalty programs; customer loyalty; loyalty schemes; card loyalty; loyalty card; attitudinal loyalty; behavioral loyalty; composite loyalty; brand loyalty.;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of the study is to investigate if card loyalty increases attitudinal and behavioral loyalty of the customers, with a loyalty program (LP) membership.   Theoretical approach: The thesis is based on previous literature on loyalty programs and customer loyalty. LÄS MER

  4. 9. En jämförelse avklimatpåverkan mellan en betongkonstruktion och en KL-träkonstruktion

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Byggteknik och byggd miljö

    Författare :Oscar Forsberg; Oskar Snarberg; [2022]
    Nyckelord :LCA; Betong; KL-trä; EPD; Klimatpåverkan;

    Sammanfattning : The increased level of greenhouse gas emissions affects people around the world. According tothe United Nation’s global status report, which was released in 2021, buildings and construction industry account for 37 percent of global CO2 emissions, where building material production contributes to 10 percentage of this 37 percent. LÄS MER

  5. 10. Public Opinion about Sweden during the COVID-19 Pandemic and Implications for its Nation Brand: A Sentiment Analysis

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Verena Rucker; [2022]
    Nyckelord :Nation Branding; Public Diplomacy; Nation Brand Image Perception; COVID-19 Pandemic; Sweden; Twitter; Sentiment Analysis SA ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Public Opinion about Sweden during the COVID-19 Pandemic and Implications for its Nation Brand: A Sentiment Analysis This thesis seeks to expand the understanding of nation brand image perceptions by exploring the opinions of international audiences about Sweden during the COVID-19 pandemic in the form of sentiments. Given the strong link between a country’s handling of the COVID-19 pandemic and its nation brand, crises can have an impact on the perception of a country’s image. LÄS MER