Sökning: "producer organization"

Visar resultat 16 - 20 av 47 uppsatser innehållade orden producer organization.

  1. 16. The complex spirals of engagement and communication: A case study about the communicative roles of co-workers in a corporate incubator

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Max Rasmusson; [2019]
    Nyckelord :coworker communication; employee engagement; CCO communication constitutes organization ; communicative roles; complex spirals; corporate incubator; Social Sciences;

    Sammanfattning : Recently, engagement and communication have started to be researched from a coworker-perspective. Yet, this study problematizes that most research in strategic communication and employee engagement still takes a managerial perspective and lacks critical and complex assessments. LÄS MER

  2. 17. Collaboration in a cooperative context : a case study of producer organizations and local associations

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marcus Lindkvist; Max Viktorsson; [2018]
    Nyckelord :producer organization; local associations; side selling; joint negotiation; pre cooperative; trust; loyalty; cooperative;

    Sammanfattning : Collaboration in different forms has been a commonly used activity by farmers for a long time. These collaborations can take many different shapes and forms, from being simpler farmer clubs to multi-national cooperatives. However, most of them fill the function of being an intermediary between producer and market. LÄS MER

  3. 18. Förpackning och förpackningsavfall : Vem bär ansvar i en tänkt försörjningskedja för en plastförpackning för livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Louise Petersson; Michelle Johansson; [2018]
    Nyckelord :förpackning; hållbar förpackning; livsmedelsförpackning; producentansvar; avfallstrappan; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : An increased use of packaging has contributed to an increase of packaging waste. The purpose of this study is to identify how different organizations and consumer in a conceived supply chain affect waste disposal of packaging, how organizations and consumer can act and what obstacles and opportunities they encounter to contribute to a more environmentally friendly food packaging. LÄS MER

  4. 19. Tall, blond, beautiful Oatly : en studie av varumärket Oatlys konstruerade kommunikativa identitet

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Ossian Kjellström; Johan Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Brand management; Varumärke; kommunikativ identitet; marknadskommunikation; egenskaper; Oatly; semiotik;

    Sammanfattning : Due to increased competition between companies and products, brand communication has emerged as an decisive and competitive aspect of a company’s success. Oatly, the swedish oat-based product producer, utilized, through extensive marketing communications, a increased awareness following their well mediated legal dispute with Swedish milk organization” LRF Svensk Mjölk”. LÄS MER

  5. 20. Den svenska friskolan : Framtidens skolform eller ett politiskt misstag?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Oskar Andersson; Ronya Berg; [2018]
    Nyckelord :Swedish; free-school; reform; free-schools; Swedish; school; founding; competition; Swedish; school; market; friskolereformen; friskolor; skolpeng; konkurrens; svenska; skolmarknaden;

    Sammanfattning : Vi har i detta examensarbete undersökt vad det finns för teoretiska respektive reella för- och nackdelar med friskolor samt hur de förhåller sig till propositionen Valfrihet i skolan som ligger till grund för reformen. Utifrån sex olika källor har vi kommit fram till att det finns både reella och teoretiska för- och nackdelar. LÄS MER