Sökning: "ryanair Strategy"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden ryanair Strategy.
1. Hållbarhetsredovisning inom flygbranschen : En jämförande studie av hållbarhetsredovisning mellan traditionella flygbolag och lågprisflygbolag
Magister-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Reporting of sustainability has gained an increasing importance over the past years and companies have begun to take greater responsibility for society. One major reason why sustainability has been recognized is because of the increased climate change in the world. LÄS MER
2. Sustainability Analysis of the Airline Industry – Low Cost Carriers and Full Service Carriers
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : The aviation industry is perceived as being unsustainable in the long term due to foreseen continuous growth and the use of finite natural resources. To become more sustainable airlines need to address sustainability in their business model and business strategies. LÄS MER
3. Hur förklaras ett framgångsrikt lågprisflygbolags affärsstrategi av RBV och Porters femkraftsmodell? : en fallstudie av Ryanair
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Den här studien har syftat till att undersöka och analysera skillnaderna i hur de två teorierna Resource-based view (RBV) och Porters femkraftsmodell förklarar en framgångsrik affärsstrategi, men även hur de olika faktorerna som identifieras i de olika teorierna kan relateras till varandra. Det irländska flygbolaget Ryanairs affärsstrategi kommer studeras och användas som stöd för studien. LÄS MER
4. Lågprisflygbolagens prissättningsstrategier : En kvantitativ studie av Ryanairs prissättning av flygbiljetter
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att analysera hur flygbolaget Ryanair prissätter sina flygbiljetter och om det skiljer sig beroende på flygsträcka. Metod: En kvalitativ longitudinell studie med deduktiv ansats där primärdata i form av prisuppgifter samlats in från Ryanairs hemsida. LÄS MER
5. The achievement of sustainable competitive advantage through relationship marketing
Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Nowadays, the European airline market is characterized by two major different airline business models; the full service airlines and the low cost airlines. Secondary, appeared for the first time in 1985 in form of the Irish low cost carrier Ryanair. LÄS MER