Sökning: "school reviews"

Visar resultat 21 - 25 av 106 uppsatser innehållade orden school reviews.

  1. 21. Drivkrafter och barriärer vid framtida implementering av EU:s hållbarhetstaxonomi : En kvalitativ studie om en Sparbanks hållbarhetsarbete

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sandra Michael; Ali Mohsen; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date: 9th of June 2021 Level: Master thesis in Industrial Engineering and Management, 30 ECTS Institution: School of Business, Society and Engineering, Malardalens University Authors: Sandra Michael, Ali Mohsen Title: Drivers and barriers in future implementation of the EU’s Taxonomy                           in a bank – A qualitative study of the bank’s sustainability work  Supervisor: Sofia Wagrell  Keywords: CSR, Taxonomy, Customer behavior, B2B, Driving forces, Barriers,                                                                Real estate, Sustainability Research questions: 1. What potential driving forces and barriers exists to implement the EU’s Taxonomy at Sparbanken Alfa? 2. LÄS MER

  2. 22. Han får arbeta i sin SVA-bok istället : En praktiknära forskningsstudie som undersöker hur kooperativa arbetsmetoder kan gynna nyanlända elevers delaktighet och ordinlärning i svenskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Dilara Akcay; Nihal Bakir; [2021]
    Nyckelord :Participation; newly arrived students; cooperative learning; social constructivism; Swedish language teaching; vocabulary learning; Delaktighet; nyanlända elever; kooperativt lärande; socialkonstruktivism; svenskundervisning; ordinlärning;

    Sammanfattning : Today, quality reviews of education for newly arrived students show major deficiencies in the Swedish school system. The newly arrived students do not get equal opportunities to achieve goals as other students in the classroom. LÄS MER

  3. 23. The Impact of Femvertising : A Case Study on #LikeAGirl campaign and its impact on P&G corporation

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Vanda Vlajkovic; Enkhluun Enkhmandakh; [2021]
    Nyckelord :Femvertising; CSR; equal rights; women empowerment; #LikeAGirl;

    Sammanfattning : Date: 2022-06-01Level: Master Thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Enkhluun Enkhmandakh (93/02/20) Vanda Vlajkovic (94/09/16) Title: The Impact of FemvertisingSupervisor: Stylianos PapaioannouKeywords: Femvertising, CSR, equal rights, women empowerment, #LikeAGirl Research question: How has femvertising impacted corporate social responsibility? Purpose: The aim of the study is to describe and define the changes in P&G’sCSR strategy after their subsidiary’s successful #LikeAGirlfemvertising campaign. Further, explain the phenomenon of howf emvertising influenced the internal and external CSR activities of theircorporation. LÄS MER

  4. 24. Entreprenöriellt lärande i teknikundervisningen på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Mohammed Hih; [2021]
    Nyckelord :Entrepreneurship; entrepreneurial learning; entrepreneurial approach; entrepreneurial leadership; technology; upper secondary school; Entreprenörskap; entreprenöriellt lärande; entreprenöriellt förhållningssätt; entreprenöriellt ledarskap; teknik; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Enligt läroplanen för gymnasieskolan (Skolverket, 2011a) ses entreprenöriella förmågor och kompetenser som vägen framåt för att förbereda eleverna för de utmaningar som finns i dagens samhälle. Det utvecklar deras kreativitet, förmåga att ta initiativ och ansvar, samt stimulerar motivationen och engagemanget hos dem. LÄS MER

  5. 25. Barnperspektivet i planeringen : En fallstudie om förtätningens påverkan på barns utemiljöer i förskola och skola

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema teknik och social förändring

    Författare :Michelle Lind; Fanny Melefors; [2021]
    Nyckelord :Child perspective; children’s perspective; densification; compact city; outdoor environments; open space; spatial planning; Barnperspektivet; barns perspektiv; förtätning; kompakt stad; utemiljöer; friyta; fysisk planering;

    Sammanfattning : Barn som samhällsgrupp tenderar att vara tämligen osynliga inom ramen för den fysiska planeringen. Därmed är syftet med denna studie att bidra med en ökad förståelse för hur barnperspektivet implementeras i den fysiska planeringen, men även undersöka hur förtätning påverkar barns utemiljöer, specifikt förskole- och skolgårdar. LÄS MER