Sökning: "skönhetsprodukter"
Visar resultat 6 - 10 av 45 uppsatser innehållade ordet skönhetsprodukter.
6. Mikroplast i vattenavsatta sediment
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Geologiska institutionenSammanfattning : Microplastics (MPs) are a major pollution concern since the start of the mass produc-tion of plastics in the 1950s. MPs form A) when plastics are produced intentionally to be part of beauty products and B) when plastics are broken down into smaller particles by sunlight, wind, and rain. LÄS MER
7. Riskuppfattning om kemikalier i kosmetika : En kvalitativ studie om studenters riskuppfattning gällande kemikalier i kosmetika, inverkande faktorer på riskuppfattningen och vidtagande av åtgärder
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Kemikalier utgör idag ett hot för mänskligheten, framtagandet och användningen av kemikalier stiger i takt med samhällets ekonomiska utveckling. Kemikalier återfinns inte endast utomhus utan hittas också i konsumentprodukter som kosmetika. LÄS MER
8. Lyxig, drömmig och sexig : En kvalitativ innehållsanalys av sponsrade youtube-videor- hur skönhetsideal reproduceras genom influerare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Plattformen Youtube grundades år 2005 och har sedan dess fortsatt att konstant expandera. Idag är Youtube en världsledande medieplattform med miljontals användare som konsumerar, publicerar och delar youtube-videor. LÄS MER
9. Den lyckliga kvinnan : En semiotisk undersökning om skönhetsreklam riktad mot kvinnor
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna uppsats har genom en bildsemiotisk analys utifrån genusteoretiska utgångspunkter analyserathur kvinnlig lycka porträtteras i reklamfilm. Syftet med uppsatsen var att fördjupa mina kunskaperinom ämnet. Min analys utgår ifrån tre olika reklamfilmer från tre olika skönhetsföretag. LÄS MER
10. Nästa generations e-handel : En kvantitativ studie om hemleverans av skönhetsprodukter via Q-commerce
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den här studien fokuserar på vilken påverkan tillgänglighet, bekvämlighet och tid har på konsumenters köpintention vid köp av skönhetsprodukter via q-commerce. Undersökningen baseras på teorier utifrån konsumentbeteende, köpintention och konsumentens köpprocess som har föranlett utvecklingen av q-commerce. LÄS MER