Sökning: "skillnader mellan b2b företag och b2c företag"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden skillnader mellan b2b företag och b2c företag.
1. An Evaluation of the Marketing Process in B2B and B2C Startups
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Marketing is a key function for all organizations and is seen as essential in order to achieve success when launching a new business. Following from the overwhelming amount of accessible data for companies, there exist an urge to understand what activities to include in the marketing process and how to manage them. LÄS MER
2. Business Models of Successful Start-up Companies : A comparative study of start-ups’ business models and how these are adapted to trends and competition in the industry
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : Since the majority of emerging start-ups are not able to survive on the market, this study investigates business models in four start-up companies from two different industries in order to better understand how their business models relates to their success. This study is commissioned by a start-up who are about to begin their business in Stockholm. LÄS MER
3. Vad kännetecknar en effektiv webbplats inom B2B-företag?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Att säga hur en B2B-webbsidas design ska utformas för att skapa effektivitet är svårt, men i detta arbete undersöks vilka riktlinjer som finns när det gäller vilket innehåll som kan göra en webbsida mer effektiv. Det finns många skillnader mellan B2C- och B2B-företag och en av dem är B2B-företagens strävan efter en stark och långvarig relation till sina kunder. LÄS MER
4. Livsmedelsdistributörer och Sociala Medier : Hur livsmedelsdistributörer i Sverige använder, utvärderar och legitimerar sitt användande av sociala medier som marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Background: The usage of social media in Sweden have increased steadily in recent years. These communication channels have transformed the communication between customers and companies from a passive monologue to a dialogue in which the customers gets involved in order to create new, and maintain already existing relationships which ultimately creates long-term profitability. LÄS MER
5. Code of Conducts hos B2B och B2C - Skillnader eller likheter?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi vill visa vad företag tar upp i sina code of conducts, vilka aspekter man väljer att ha med, och om det finns skillnader eller likheter mellan B2B och B2C. Vi vill samtidigt undersöka hur man följer upp sina code of conducts hos underleverantörer. LÄS MER