Sökning: "små företag kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 159 uppsatser innehållade orden små företag kommunikation.

  1. 1. Hantering av elkrisen. En kvalitativ studie om ledningens krishantering och kriskommunikationen under den rådande elkrisen i svenska elföretag.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Ahlm; Pavel Dan; [2023-02-16]
    Nyckelord :kris; krishantering; kristeam; risk; kriskommunikation; extern kommunikation; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har genom alla tider behövt utstå, hantera och överleva diverse olika kriser. Den senaste tiden har världen återigen befunnit sig i en tid av ovisshet i och med den rådande elkrisen som brutit ut i Europa vilket har fått stora konsekvenser för den svenska elmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Svenska bankers kommunikation kring indirekt klimatpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mårten Hansson Reuter; [2023]
    Nyckelord :CSR Corporate Social Responsibility ; Sustainability reports; Legitimacy; Legitimacy strategies; Indirect climate impact; CSR; Hållbarhetsrapporter; Legitimitet; Legitimitetstrategier; Indirekt klimatpåverkan;

    Sammanfattning : Bakgrund: I samband med att samhället strävar efter en mer fossilfri ekonomi och lagstiftare upprättar allt fler direktiv för vad en hållbarhetsrapport skall innehålla blir kraven på företag allt större. Banker har som investering- och finansieringsinstitut en miljöpåverkan genom de investeringar de hanterar. LÄS MER

  3. 3. Många medlemmar, få beslutsfattare : En flerfallstudie om beslutsfattande i kooperativ

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alice Olsson; Ida Hildebrand; [2023]
    Nyckelord :decisions; decision-making; co-operatives; member participation; agency theory; stewardship theory; beslut; beslutsfattande; kooperativ; medlemsdeltagande; agentteorin; förvaltarskapsteorin;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige finns det många företag både stora och små som använder sig utav den kooperativa organisationsmodellen. Trots att kooperativa företag är en stor del av näringslivet är kunskapen om dem begränsad. LÄS MER

  4. 4. Aligning Business Intelligence initiatives with business strategies : Identifying alignment challenges and mitigators in SMEs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anton Börjesson; [2023]
    Nyckelord :Business intelligence; SMEs; IT and business alignment; IT alignment challenges; Business Intelligence; SMF; IT och affärsanpassning; Utmaningar med IT-anpassning;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to enrich the literature, by increasing the understanding of how business intelligence (BI) initiatives can be aligned with the business strategy in small and medium enterprises (SMEs). Thus, prior research is insufficient in terms of BI and IT alignment research in SMEs. LÄS MER

  5. 5. Vad behöver jag för att bli engagerad? : Tre fall om hur anställdas engagemang för digital omställning skapas i SMEs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Brandt; Wilma Nordin; [2023]
    Nyckelord :Engagemang för förändring ar ; förändringsledarskap; digital omställning; små- och medelstora företag; SMEs;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har antalet digitala omställningar ökat till följd av den teknologiska utvecklingen. De digitala omställningarna har inneburit särskilda utmaningar för små- och medelstora företag då de inte har samma förutsättningar som större organisationer. LÄS MER