Sökning: "special needs education practice"

Visar resultat 11 - 15 av 72 uppsatser innehållade orden special needs education practice.

  1. 11. Differentierad och inkluderande undervisning : Specialpedagogisk handledning för en jämlik skola

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lotta Nilsson; [2022]
    Nyckelord :differentiated instruction; inclusion; SENCo; special educational guidance;

    Sammanfattning : The content in this study is about special educational guidance and how it contributes to inclusion through development of a differentiated instruction (DI). The study is based on previous research in three areas: inclusion, differentiated instruction and special education guidance. LÄS MER

  2. 12. Stödinsatser i gymnasieskolan : en studie av frirummet mellanstyrdokument och praktik

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Christina Linderos; [2021]
    Nyckelord :action program; actor-preparedness; additional adjustment; educational investigation; Scope for Action; Scope for Action model; SENCO; special education; special needs; special support; support measure; aktörsberedskap; extra anpassning; frirum; frirumsmodell; pedagogisk utredning; specialpedagog; specialpedagogik; stödinsats; särskilt stöd; åtgärdsprogram;

    Sammanfattning : In Swedish schools, students have a statutory right to support if the need arises. According to The Education Act, the workflow with support measures can briefly be described as: if needs are noticed, then support measures in the form of additional adjustments must be made. LÄS MER

  3. 13. En språkverkstad för alla : Språkverkstadspedagogers jurisdiktion över arbetet med studenter i studiesvårigheter

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Karin Dahl; [2021]
    Nyckelord :Specialpedagogik; högre utbildning; breddad rekrytering breddat deltagande; studenter i studiesvårigheter; språkverkstadspedagogik; kritisk pragmatism; relationellt perspektiv; jurisdiktion;

    Sammanfattning : AbstractDue to widening participation in higher education, so-called språkverkstäder (academic writing centers) have been founded and are now present at most of the larger Swedish universities. The main activity at writing centers are individual tutorials in academic writing, reading and study skills. LÄS MER

  4. 14. Förskollärares bemötande med barn med funktionsvariationer: ur ett lyssnande perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Chatrine Qvick; [2021]
    Nyckelord :attitude; children with functional variations; democracy; listening; social constructionism; barn med funktionsvariationer; demokrati; förhållningssätt; lyssnande; socialkonstruktivism;

    Sammanfattning : The purpose of the present study is to, based on preschool teachers' talk about listening to children with functional variations, contribute knowledge about what conditions preschool teachers feel they have in relation to working with children with functional variations and how preschool teachers feel that they create adequate conditions for children with functional variations.  Listening means being sensitive to the children's own initiatives and their way of understanding the world (Åberg & Lenz Taguchi, 2018). LÄS MER

  5. 15. Delaktighet på gymnasiesärskola

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Åsa Borg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Gymnasiesärskolan tar emot elever med intellektuella funktionsnedsättningar.Elever med lindrig intellektuell funktionsnedsättning har traditionellt sökttill gymnasiesärskolans nationella program. LÄS MER