Sökning: "strategi produktutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden strategi produktutveckling.

  1. 1. Defend or attack: when do companies’ strategies employ aggressive or defensive tactics when faced with digital transformation in banking : A two nation comparison between the Swedish and the South African bank environment

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anmol Mehta; Brandon Liu; [2023]
    Nyckelord :Digital transformation; Banking; Innovation; strategic path; digital strategy; culture; Digital omvandling; bankverksamhet; innovation; strategisk väg; digital strategi; kultur;

    Sammanfattning : In today's fast-paced and technology-driven society, the banking industry is undergoing a big change in digital transformation. Therefore, the purpose of this thesis is to investigate the reason behind the differences in digital banking product development between South Africa and Sweden, and what reasons there are behind the differences in the two environments. LÄS MER

  2. 2. Gräset är alltid grönare på hemmaplan : En kvalitativ studie om reshoring och förhållandet till hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Melkersson; Frida Andersson; [2023]
    Nyckelord :reshoring; onshoring; backshoring; svenska; sverige; drivkrafter; motivation; värdekedja; ekonomisk hållbarhet; miljömässig hållbarhet; social hållbarhet; hållbarhet; företag;

    Sammanfattning : De globala målen i Agenda 2030 påverkar alla. Företag anstränger sig för att ta itu med de ekonomiska, miljömässiga och sociala dimensionerna av hållbarhet. Reshoring har på senare tid alltmer uppmärksammats som strategi av både företag och forskare. Studien syftar till att undersöka varför svenska företag har genomfört reshoring. LÄS MER

  3. 3. En studie av projektledarens kommunikation i porduktutvecklingsprocessen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Andreas Eurenius; Victoria Hjertberg; [2023]
    Nyckelord :communication; project management; project teams; methods; kommunikation; projektledare; projektteam; metod;

    Sammanfattning : Att vara projektledare inom ett produktutvecklingsföretag kräver effektiv kommunikation mellan projektledare och projektdeltagare. Kommunikation kan vara utmanande och olika kommunikationskanaler kan användas för att nå fram med budskap. LÄS MER

  4. 4. Agile management-based approach to support Sustainable Product Development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Suleyman Suleymanov; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Product Development; Modularization; Circular Product Design; Agile Methodology; Agile Product Development; Innovation for Sustainability.; Hållbar produktutveckling; Modularisering; Cirkulär produktdesign; Agil metodik; Agil produktutveckling; Innovation för hållbarhet.;

    Sammanfattning : Product development has always been an indispensable step in society’s transition to sustainability. The environmental consequences of resource depletion, production, distribution and disposal are proof that existing product design and development strategies are not enough to achieve sustainability. LÄS MER

  5. 5. The Creation of an Influencer Marketing Strategy to Favour Growth

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Madeleine Bogg; Amanda Edberg; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; social media marketing; marketing; growth; market penetration; market development; product development; diversification; strategy; organic growth; Influencer marketing; social media marketing; marknadsföring; tillväxt; marknads penetration; marknadsutveckling; produktutveckling; diversifiering; strategi; organisk tillväxt;

    Sammanfattning : Today many companies are using influencers in the marketing strategy. However, there is an expressed need for more research on the topic influencer marketing and on how the marketing strategy should be formed in order to match and facilitate the growth of a company. LÄS MER