Sökning: "strategisk kommunikation PR"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden strategisk kommunikation PR.

  1. 1. Defining Success: The PR Measurement Maze

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ellen Thorell; Clara Bergström; [2023]
    Nyckelord :Public Relations; Measurement; Evaluation; Communication Logic; Agency-Client Relationship; Legitimacy; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study addresses how a lack of shared understanding of how PR contributes to organisational success creates a challenge in demonstrating the value of PR activities. The challenge lies in legitimising PR work, as its value is often viewed as difficult to measure and evaluate. LÄS MER

  2. 2. Samarbetet mellan kommunikatörer och journalister : En samexistens under studie

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johannes Dahl; Filip Nilsson; [2022]
    Nyckelord :PR; Public relations; strategisk kommunikation; kommunikation; journalistik; yrkesroll; yrkesetik; medielogik;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Relationen mellan kommunikatörer och journalister har under lång tid betraktats som ett “Love-Hate relationship”. Det har gjorts mångfalden studier på detta ämne och varför det ser ut som det gör. Det som blir av intresse är att se hur denna relation ser ut inom kommuner och lokaltidningar. LÄS MER

  3. 3. Strategisk kommunikation inom Region Kronoberg : -  Sociala medier som ett kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Elin Severin; Eriksson Tilda; [2022]
    Nyckelord :Strategic communication; Region Kronoberg; participation; understanding; social media; marketing.; Strategisk kommunikation; Region Kronoberg; delaktighet; förståelse; sociala medier; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Social media has changed the way organizations communicate with its audience and therefore they have also had to change their strategies and how they are using social media in their business. This study contributes with information on how an organization in the Swedish public sector has integrated social media into its strategic communication. LÄS MER

  4. 4. Konsumenternas krav på varumärket: Prata med oss, ge oss erbjudanden och inspirera : En kvantitativ studie om svenska kvinnors konsumtionsvanor, upplevelser och åsikter kopplat till NA-KD’s innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Victoria Stenstad; [2020]
    Nyckelord :Public relations; strategic communication; content; social media consumer; Instagram; Public Relations; strategisk kommunikation; sociala medie-användare; content; Instagram;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate the respondents’ consumption habits, experiences and opinions linked to NA-KD’s content on Instagram, to see which of the four communication models within PR (Grunig & Hunt 1984) that are reflected in their experiences, opinions and consumption.   Method: The study is based on a quantitative web survey, which was answered by Swedish women, aged 16-35, who follows @nakdfashion on Instagram. LÄS MER

  5. 5. Om politisk PR, Lögnfabriker och den publika sfärens fall : En kritisk diskursanalys av innehåll och strategi i Sverigedemokraternas PR-aktiviteter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Agnes Liminga; Östman Nellie; [2020]
    Nyckelord :Political PR; The Public Sphere; Organized Persuasive Communication; Critical Discourse Analysis; Right wing populism; Sverigedemokraterna; Politisk PR; strategisk kommunikation; kritisk diskursanalys; högerpopulism; Sverigedemokraterna;

    Sammanfattning : This study concerns political communication in general, and right-wing populist PR in particular. Research shows that the role of mass media in liberal democracies has changed as a result of emerging social- and alternative media. LÄS MER