Sökning: "teknik och företagande"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden teknik och företagande.
1. Utmaningar för GreenTech-bolag vid extern kapitalanskaffning och den finansiella kompetensens påverkan : En kvalitativ studie om hur entreprenörer verksamma inom GreenTech agerar för att erhålla externt kapital
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Utmaningar för GreenTech-bolag vid extern kapitalanskaffning och den finansiella kompetensens påverkan: En kvalitativ studie om hur entreprenörer verksamma inom GreenTech agerar för att erhålla externt kapital. Nyckelord: Finansiell kompetens, GreenTech, entreprenörer och finansiärer. LÄS MER
2. Frivillig hållbarhetsredovisning bland små- och medelstora företag : En kvalitativ fallstudie utifrån legitimitet och institutionell teori
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Hållbart företagande är ett stort samtalsämne i dagens samhälle. Företag förväntas ta ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt medansvar. Stora företag tvingas hållbarhetsredovisa enligt svensk lag. LÄS MER
3. Digitaliseringens inverkan på redovisningskonsulters praktik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund och inledning: Digitaliseringen har förändrat samhället i stort och påverkat både individuella människors och företags vardag. Inom redovisningsbranschen har digitaliseringen haft en betydande inverkan, med övergången från traditionella pappersbaserade system till digitala verktyg och processer. LÄS MER
4. Digitaliseringens roll i revisionsprocessen för att upptäcka ekonomisk brottslighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Digitaliseringen pågår överallt och den utvecklas snabbt. Möjligheterna är många samtidigt som utmaningar finns. LÄS MER
5. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER