Sökning: "textile companies and events"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden textile companies and events.

  1. 1. Att välja sourcingstrategi : Drivkrafter och utmaningar bakom val av produktionsland inom textilindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elisia Svensson; Karin Hörner; Ebba Thanner; [2023]
    Nyckelord :Sourcing strategies; nearshoring; offshoring; supply chain management; resources; driving forces; challenges; strategic management measures; sustainability; Sourcingstrategier; nearshoring; offshoring; hantering av försörjningskedja; resurser; drivkrafter; utmaningar; strategiska hanteringsåtgärder; hållbarhet;

    Sammanfattning : Textil- och beklädnadsindustrin har expanderat kraftigt sedan 1990-talet och är idag en av de största industrierna i världen. Den globala försörjningskedjan inom industrin innefattar komplexa nätverk och förhållanden kring bland annat sourcingstrategier och var företag väljer att placera sin textilproduktion. LÄS MER

  2. 2. Hur har den svenska textilindustrin påverkats av coronapandemin?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lovisa Källen; [2022]
    Nyckelord :Textile Industry; Corona; COVID-19; Pandemic; Swedish textile producers; Textile management; Society in lockdown; Reciliens.; Textilindustri; Corona; COVID-19; Pandemi; Svenska textilproducenter; Samhällsnedstängning; Rekommendationer; Resiliens.;

    Sammanfattning : I slutet av 2019 bröt ett nytt coronavirus ut i Kina, COVID-19, för att sedan spridas över hela världen. I januari 2020 klassificerades COVID-19 som ett hot för mänskligheten av World Health Organisation, för att senare i mars samma år övergå till att klassificeras som en pandemi. LÄS MER

  3. 3. Rapportering som verktyg för hållbarhetsarbete inom klädindustrin : En fallstudie på H&M Group:s hållbarhetsrapporter under åren 2002–2020

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Fanny Djerf; Josefine Ringdahl; [2022]
    Nyckelord :H M; H M Group; sustainability report; sustainability; environmental; socially; value chain; external; impact; the textile industry; the clothing industry; clothing company; indicators; content analysis; qualitative; H M; H M Group; hållbarhetsrapport; hållbarhet; miljö; socialt; ansvar; värdekedja; omvärld; påverkan; textilbranschen; klädbranschen; klädföretag; indikatorer; innehållsanalys; kvalitativ;

    Sammanfattning : Because of the growing pressure and expectations on companies' social and ecological responsibility from society, sustainability has become anincreasingly important aspect to integrate within companies. This study has analyzed how sustainability reporting can function as a tool for companiesto communicate their sustainability work. LÄS MER

  4. 4. Intersport and their sponsored events - A case study of sponsorship relations

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Liikamaa; [2016]
    Nyckelord :sponsorship; sponsorship relations; marketing communications; textile companies and events; sports marketing; events and event marketing; CSR; sponsorship evaluation; branding; co-branding;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate and reflect about the different sponsorship relations between a Swedish sports retailer and their sponsored events. My case for this thesis is the brand Intersport and I am investigating the phenomena sponsorship and their different sponsorship relations and in this case in relation to sport events. LÄS MER

  5. 5. Varumärket Sverige : En medveten variabel i företagets varumärkesstrategi? En jämförande studie av två svenska företag.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Daniel Wilhelmsson; [2009]
    Nyckelord :Varumärke; Nation branding; Nationer som varumärken; Varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : In these days of globalization, with a higher level of openness and interaction over geographical, cultural and economical borders, the importance of the company’s intangible asset, its brand, is gaining importance as a differentiating factor. Building a strong brand and the emphasis on strategic brand management is something that before was given less attention in firms but today we can see a general increase in awareness and relative emphasis in the strategic work of companies. LÄS MER