Sökning: "toyota strategy"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden toyota strategy.
1. Att växa med Lean : En fallstudie av utvecklingen av Lean under en längre period i en organisation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Titel: Att växa med Lean Bakgrund: Lean är en metod för verksamhetsstyrning som syftar till att minska slöseri i form av tid och och kostnader samt förbättra effektiviteten i organisationen. Från dess att Lean introducerades av Toyota på 1950-talet har Lean diskuterats utifrån olika perspektiv. LÄS MER
2. Bilarna räddar världen : En kvalitativ studie om hur miljöfrågan framhävs i svensk bilreklam
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Environmental issues are a hot topic in political debates and residents are becoming more and more aware of them, forcing car manufacturers to follow a strategy based on these principles. Our goal with the study is to analyze four different car manufacturers' commercials to find out how they create their commercials to succeed in selling and make a product that is stressful for climate emissions appear harmless. LÄS MER
3. Anpassningsbara managementkoncept från privat till offentlig sektor : Översättning av lean från idé till praktik i en statlig myndighet
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In the context of New Public Management, concepts such as lean have had a major impact among organizations in recent years with efficiency ideas based on customer focus. Moreover, the benefits of lean have served as solutions to the problems and challenges facing the public service. LÄS MER
4. Industry 4.0 and Lean – Possibilities, Challenges and Risk for Continuous Improvement : An explorative study of success factors for Industry 4.0 implementation
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Lean, with its origin in the Japanese automotive production and Toyota, is broadly seen as the most adopted manufacturing philosophy since several decades. One of the core values of Lean is Continuous Improvements (CI). CI is about the many small, simple and cheap improvements, which everyone is involved in, every day. LÄS MER
5. En analys av hur förbättringsprocesser kan bli en naturlig del i företagskulturen. : En studie av två förbättringsprocesser inom ett fallföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Companies competing in the global markets are constantly exposed to the market pressure regarding differentiation from competitors and contribute to development. To be able to create competitive advantages and handle the markets expectations, companies are required to develop both processes and employees. LÄS MER