Sökning: "transparens i relationer"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden transparens i relationer.

  1. 1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  2. 2. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  3. 3. Kompetensåterföring inom samverkansprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Stina Josephson; [2023]
    Nyckelord :samverkan; partnering; konstruktion; kompetens; förbättringsarbete; byggbransch och projektering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samverkan: Samverkansprojekt blir allt mer och mer vanligt för större infrastrukturprojekt i Sverige. I ett samverkansprojekt samarbetar de olika aktörerna för att tillsammans arbeta fram till ett gemensamt mål och dessa projekt har flera fördelar, bland annat ökad transparens och ofta högre kvalitet. LÄS MER

  4. 4. Building Trust in Mergers and Acquisitions : An Exploration of Key Factors

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Azmain Alam; Hanna Torany; [2023]
    Nyckelord :Mergers and acquisitions M A ; Trust; Decentralization; Centralization; Agency theory; Social Capital; Information Asymmetry; Institutional theory; Sammanslagningar och förvärv M A ; Tillit; Decentralisering; Centralisering; Agency teori; socialt kapital; informationsasymmetri; institutionell teori;

    Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) have been widely used as a key strategy for achieving corporate growth and market expansion. However, due to their complex and challenging nature, more than 60% of M&A transactions fail to create value and capture synergies. LÄS MER

  5. 5. Konkurrensfördelar med en hållbarhetsstrategi : En fallstudie av vilka fördelar Brewmaster kan uppnå genom en ökad förståelse för B2B-kunders kravställningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Julia Jernek; Moa Selerud; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainability strategy; requirements; supplier; competitive advantages; sustainable development; supplier criteria; partnerships; stakeholders; business- to-business customers; Hållbarhet; hållbarhetsstrategi; kravställningar; leverantör; konkurrensfördelar; hållbar utveckling; leverantörskriterier; partnerskap; intressenter; business-to-business kunder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inom företagssektorn prioriteras sociala- och miljömässiga hållbarhetsaspekter i större utsträckning vid utvärdering av nya och befintliga leverantörer. Leverantörer är i behov av att uppfylla kriterier från B2B-kunder varvid en hållbarhetsstrategi kan vara fördelaktig att verka utefter. LÄS MER