Sökning: "trogna kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden trogna kunder.
1. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER
2. Kundnöjdhet och inlåsning – Hur påverkas lojalitet till en produktutvecklare? : En kvantitativ studie om Google och Apple
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Alla företag vill ha långvariga och trogna kunder. En kund som går över till en konkurrent innebär för företaget en förlorad framtida inkomst, varför detta är något som bör förhindras. En vanlig tes inom det företagsekonomiska fältet är att nöjda kunder är lojala kunder. LÄS MER
3. E-livsmedel : Barriärer och främjande faktorer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : First of all, we want to inform the readers that this thesis is written in Swedish before addressing the abstract.The possibility to buy groceries online has been a possibility since 1996 in Sweden, but the growth of the service did actually begin a few years ago. LÄS MER
4. Att skapa en image genom butikens miljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Increasing competition in the market place has made business ever tougher for the multibrand store. In order to create new customers as well as keeping existing customers loyal, companies must create and maintain a strong brand identity and project a strong brand image within their chosen segment. LÄS MER
5. E-lojalitetens komplexitet : En kvalitativ studie om skiftningar i e-lojalitet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning har belyst hur viktigt det är med lojala kunder. Det har däremot varit problematiskt att hitta ett samband mellan attitydmässig och beteendemässig lojalitet. LÄS MER