Sökning: "trogna kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden trogna kunder.

  1. 1. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  2. 2. Kundnöjdhet och inlåsning – Hur påverkas lojalitet till en produktutvecklare? : En kvantitativ studie om Google och Apple

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elias Moberg; Armin Zakeri; [2019]
    Nyckelord :CRM; Eftermarknad; Kundnöjdhet; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Alla företag vill ha långvariga och trogna kunder. En kund som går över till en konkurrent innebär för företaget en förlorad framtida inkomst, varför detta är något som bör förhindras. En vanlig tes inom det företagsekonomiska fältet är att nöjda kunder är lojala kunder. LÄS MER

  3. 3. E-livsmedel : Barriärer och främjande faktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Ceder Molander; Hanna Julkunen; [2017]
    Nyckelord :E-Grocery; e-shopping; barriers; contributing factor; Buying- decision processes; case study; E-livsmedel; e-handel; barriärer; främjande faktorer; köpbeslutsprocess; fallstudie;

    Sammanfattning : First of all, we want to inform the readers that this thesis is written in Swedish before addressing the abstract.The possibility to buy groceries online has been a possibility since 1996 in Sweden, but the growth of the service did actually begin a few years ago. LÄS MER

  4. 4. Att skapa en image genom butikens miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Lyppert; Li Malmberg Wahle; [2017]
    Nyckelord :Corporate identity; Corporate image; Communication; Store design; Store interior; Multibrand store; Företagsidentitet; Företagsimage; Kommunikation; Butiksmiljö; Butiksdesign; Multibrandbutik;

    Sammanfattning : Increasing competition in the market place has made business ever tougher for the multibrand store. In order to create new customers as well as keeping existing customers loyal, companies must create and maintain a strong brand identity and project a strong brand image within their chosen segment. LÄS MER

  5. 5. E-lojalitetens komplexitet : En kvalitativ studie om skiftningar i e-lojalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Waak; Marcus Olsson; [2016]
    Nyckelord :E-handel; modebranchen; e-lojalitet; e-tillfredsställelse; e-förtroende; e-handelskvalitet;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har belyst hur viktigt det är med lojala kunder. Det har däremot varit problematiskt att hitta ett samband mellan attitydmässig och beteendemässig lojalitet. LÄS MER