Sökning: "värdekedjan process"
Visar resultat 6 - 10 av 59 uppsatser innehållade orden värdekedjan process.
6. Outlook of EV battery pack design trends : Assessment of trend impact from a recycling perspective
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Electrification is essential to decarbonise the transport sector, which accounts for the highest share of greenhouse gas emissions by all sectors. The transition requires a large amount of batteries which bring challenges, not least when it comes to raw material supply and sustainability issues during the mineral mining. LÄS MER
7. Utmaningarna att få korslimmat trä cirkulärt : En studie i KL-trä värdekedja, återbruks potentialen
M1-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : I nutidens samhälle är klimatfrågan det område som diskuteras mest i världen. Vi har kommit till insikt att aspekter kring miljöfrågor, hållbart byggande och klimatförändringar måste tas på största allvar. Hur vi bygger idag kommer att påverka generationer framåt lika väl som tidigare generationers val påverkar oss idag. LÄS MER
8. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER
9. Spårbarhet inom modeindustrin : en kvantitativ studie om köpbeteende och attityd vid onlineköp av kläder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrin har länge fått utstå kritik för att vara en ohållbar bransch med bristande transparens och spårbarhet när det gäller hur och under vilka villkor klädesplaggen har tillverkats. Transparens och spårbarhet är två skilda begrepp, men båda är avgörande faktorer för att uppnå en mer hållbar, rättvis och ansvarsfull modeindustri. LÄS MER
10. Digital produktutveckling: Svenska modeföretags syn på en 3D-baserad framtid
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker svenska modeföretags användning av digitala 3D program i produktutvecklingsfasen. Modebranschen är på många sätt en innovativ och utvecklande bransch. Trots detta är nuvarande design- och produktutvecklingsprocess fortfarande till stor del mycket traditionell. LÄS MER