Sökning: "vad är syftet med reklam"

Visar resultat 21 - 25 av 192 uppsatser innehållade orden vad är syftet med reklam.

  1. 21. That's why we're changing to all-electric : En multimodal kritisk diskursanalys av Volvo Cars hållbarhetskommunikation ideras reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linn Backman; David Fiedler; [2022]
    Nyckelord :Hållbarhet; multimodal kritisk diskursanalys; grönmålning; budskapsstrategier; CSR; intygsreklam; Volvo Cars; reklamfilmer;

    Sammanfattning : Företaget Volvo Cars återfinns på Sustainable Brand Index lista över de mest hållbaravarumärkena enligt svenska konsumenter. Samtidigt verkar företaget inom en av de mestklimatbelastande branscherna. LÄS MER

  2. 22. Hur påverkas den psykiska hälsan av datainsamling : Kvalitativ studie om hur individers psykiska hälsa påverkas av datainsamling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sebastian Kedner; [2022]
    Nyckelord :Data; datainsamling; personlig integritet; psykisk hälsa; psykiskt välbefinnande; psykisk ohälsa; big data; Internet; digitala medel;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur individers psykiska hälsa och personliga integritet påverkas av datainsamling på internet. Modern teknik idag kan dra stor nytta av data och det kan användas för olika ändamål. Två exempel på användningsområden för insamlad data är individanpassad reklam och rekommendationssystem. LÄS MER

  3. 23. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  4. 24. Increase Process Maturity by use of Process Models : A qualitative study on motivation, usefulness and ease of use

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Christoffer Nilsson; Felicia Rosenberg; [2022]
    Nyckelord :process model; motivation; usefulness; usability; processmodell; motivation; användbarhet; användarvänlighet;

    Sammanfattning : In the last decades there has been an elevated interest in increasing process thinking in organisations, with the advantages of standardisation and efficiency connected to processes. A challenge with processes is how to document them in process models, and how to get employees to use these process models. LÄS MER

  5. 25. Säljande ideal : - En feministisk analys av influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Engelbrektsson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencers; Commercial videos; Sociala media; gender representation; visual communication; verbal communication; Influencer marketing; Influencers; Reklamfilm; Sociala medier; könsframställning; visuell kommunikation; verbal kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa hur kvinnoideal och värderingar reproduceras på Instagram genom att undersöka hur de gestaltas i reklamfilm som använder influencer marketing. Genom att analysera och jämföra den visuella gestaltningen med det verbalt uttryckta i samband med betalda samarbeten kan frågeställningarna besvaras. LÄS MER