Sökning: "vad värdesätter kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden vad värdesätter kunder.

  1. 1. Barriers to achieving the full intended residential value : The case of a large main contractor in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Fatme El-Saghir; Ella Espling; [2023]
    Nyckelord :Residential value; project management; decision making; complex projects; construction industry; Kundvärde för boende; projektledning; beslutsfattande; byggindustrin; komplexa projekt; bostadsrätter.;

    Sammanfattning : Residential construction projects are complex. New trends such as globalization,urbanization, and sustainability put even more pressure on the capital intense andalready low marginal industry. In Sweden, the market is competitive. There are many large residential contractors active today. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om digitaliseringens påverkan på revisionsprocessen med fokus på små och medelstora kundföretag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Khudher; Nail Safin; [2022-09-02]
    Nyckelord :Revisionsprocessen; Revisor; Digitalisering; Automatisering; Artificiell Intelligens; Audit 4.0;

    Sammanfattning : Nutida revisionsarbete präglas i allt större utsträckning av en kontinuerlig digitalisering som ställer höga krav på revisionsprocessen. Digitaliseringen är ett krav inom revisionsbranschen som leder till mervärde i affärer, gör revisorers arbete mer effektivt och bidrar till bättre kvalitet. LÄS MER

  3. 3. Förändrad intäktsmodell - Intäktsmodellens påverkan på ett företags affärsfunktioner och cirkularitet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Carl Sundgren; Vincent Wilsby; [2022]
    Nyckelord :Intäktsmodell; affärsmodell; cirkulär ekonomi; prenumeration; kontorsmöbler; värdeerbjudande; kundlojalitet; as-a-service; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Förändrad intäktsmodell - Intäktsmodellens påverkan på ett företags affärsfunktioner och cirkularitet. Författare: Carl Sundgren, Industriell Ekonomi 2017, LTH; Vincent Wilsby, Industriell Ekonomi 2017, LTH. Handledare: Ingela Elofsson, Institutionen för produktionsekonomi vid Lunds Tekniska Högskola. LÄS MER

  4. 4. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållande till hållbara leverans- och returalternativ

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institute for Urban Research (IUR)

    Författare :Cristian Mazilu; Jonatan Schlyter Sjöslätt; Sirin El Mokbel; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Buying Behaviour; Sustainability; Environment; B2C; Delivery; Return; E-handel; Köpbeteende; Hållbarhet; Miljö; B2C; Leverans; Retur;

    Sammanfattning : Det har under de senaste åren skett en signifikant e-handelstillväxt, inte minst till följd av den rådande Covid-19 pandemin, utan även eftersom kunder konsumerar sina produkter online i större omfattning än tidigare. Därtill har anpassningsförmågan hos ehandelsaktörer blivit allt viktigare, vilket synliggörs genom att fler e-handlare erbjuder sina kunder ett brett urval av leverantörer och leveransmetoder. LÄS MER

  5. 5. Lönsamma relationer mellan företag : En kvalitativ studie på hur leverantörer av högteknologisk SaaS kan arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Per Albin Wilhelmsson; Isak Boghammar; [2021]
    Nyckelord :relationship marketing; B2B; Software as a Service; SaaS; the technology adoption life cycle; early market; Relationsmarknadsföring; B2B; Software as a Service; SaaS; The technology adoption life cycle; tidig marknad;

    Sammanfattning : I denna uppsats diskuteras hur relationsmarknadsföring kan användas av företag som utvecklar högteknologiska SaaS-lösningar för att bygga lönsamma relationer på en tidig marknad. För att svara på frågeställningen “Hur kan högteknologiska SaaS-leverantörer arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna Innovators och Early adopters på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle?” har en kvalitativ metod i form av en fallstudie använts. LÄS MER